"ناصر دهقانی" در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت گفت: ترویج کتاب‌های صوتی و تصویری یک راهکار به‌منظور افرایش میزان مطالعه در شهرستان تفت است و توسعه کتاب دیجیتال باید در دستور کار اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"ناصر دهقانی" در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت گفت: یکی از شاخص‌های مهم در جوامع توسعه‌یافته، میزان مطالعه جامعه است و متأسفانه با ترویج فضای مجازی شاهد کاهش مطالعه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تفت خواستار ترویج کتاب‌های صوتی و تصویری شد و اظهار داشت: ترویج کتاب‌های صوتی و تصویری یک راهکار به‌منظور افرایش میزان مطالعه در شهرستان است و توسعه کتاب دیجیتال باید در دستور کار اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار گیرد.

دهقانی با تقدیر از فعالیت‌های قاسمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، تصریح نمود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در شهرها و روستاها فعالیت داشته و توازن توسعه در تمامی بخش‌های شهرستان را رعایت کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در پایان خواستار همکاری بخشداران و دهیاران شهرستان در اجرای طرح جشنواره دوست دار کتاب شد.

"هادی قاسمی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 97 و سه‌ماهه ابتدای سال 98 ارائه داد.

قاسمی به مشارکت و استقبال خوبی اهالی شهرستان تفت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: رتبه سوم میزان مشارکت مردم شهرستان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان متعلق به شهرستان تفت است و امید است تا پایان این جشنواره شاهد ادامه مشارکت مردم شهرستان باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ادامه به بیان مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و گفت: فرسودگی سیستم تأسیسات و قدیمی بودن ساختمان تعدادی از کتابخانه‌ها، دو مشکل جدی کتابخانه‌های شهرستان تفت است و ضروری است در بودجه سال جاری این موارد در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه، پیرامون ساختمان کتابخانه آوینی شهر تفت که متعلق به شهرداری تفت است و جشنواره دوست دار کتاب، بحث و تبادل‌نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا