معاون فرماندار تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تصریح کرد: روستاهای شهرستان تفت با توجه کمیت و کیفیت بالای فعالیت‌های فرهنگی‌شان، قابلیت انتخاب به عنوان روستای دوستدار کشور را دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، ناصر دهقانی، معاون فرماندار تفت در جلسه نجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که صبح شنبه 5 مرداد برگزار شد، گفت: اهمیت مطالعه و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و باید فرهنگ مطالعه را به عنوان یک عادت در میان افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ترویج دهیم.

دهقانی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی نه تنها در شهر تفت بلکه در روستاهای شهرستان نیز موفق عمل کرده است و این امر را نیز مدیون کتابداران پرتلاش خود و همکاری و تعامل سایر سازمان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: روستاهای شهرستان تفت قابلیت این را دارند که به عنوان «روستای دوستدار کتاب» در کشور مطرح شوند که با ارتباط و تعامل خوب همه نهادهای فرهنگی، می‌توانیم به این مهم برسیم.

در ابتدای جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی انجام شده در مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان پرداخت.

تخصیص اعتبارات ویژه برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها در سال جاری، همکاری و هماهنگی تمامی ارگان‌ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در شهرستان و معرفی افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه این جشنواره، از مصوبات مهم این جلسه بود.

شهرستان تفت هم‌اکنون 10 باب کتابخانه دارد که از این تعداد 6 باب روستایی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا