با حضور معاون شعبه و مسئول عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد جلسه ای با حضور مربیان امداد و نجات و پرسنل اورژانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ حسن رضاپور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد اظهار داشت : جلسه ای با هدف ارائه راهکار مناسب جهت  همکاری و تعامل جمعیت هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس 115) برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد با اشاره به وقوع حوادث، سوانح و تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان خاطرنشان کرد: در این جلسه حضور به موقع نیروهای امدادی در صحنه حادثه و اقدامات امدادونجات موثر به مصدومان از مهمترین نکاتی بود که در این جلسه مطرح و پیگیری شد.

در این جلسه مسئول عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد با این نکته که همه ساله تعداد زیادی از بیماران و مصدومان تا قبل از دریافت درمان های پزشکی حالشان وخیم تر می شود گفت : یکی از دلایل اصلی آن اقدامات اشتباه افراد حاضر در صحنه است که با کمکهای اولیه آشنایی ندارند باید بدانیم سرنوشت یک مصدوم در دستان کسی است که اولین اقدام را برای او انجام میدهد و افزایش سطح آمادگی در رویارویی با این وضعیت ها میزان آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

وی عنوان کرد : در این راستا اولویت کار جمعیت هلال احمر را آموزش خصوصاً آموزش های همگانی و تخصصی بیان کرد.

در ادامه مربیان و مسئول آموزش شعبه به بیان نظرات و دیدگاه های خود در موضوع جلسه پرداختند. در پایان نیز مقرر گردید با حضور مربیان این جلسه را  بصورت مستمر  و با فاصله زمانی ماهی یک بار برگزار گردد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا