استاندار یزد در جلسه شورای مدیریت بحران استان یزد گفت: وقوع مانور مشترک مقابله با زلزله در منطقه‎ا‌ی خارج از استان یزد، با توجه به حساسیت‌های موجود می‌تواند نمایانگرجدیت بیشتر نیروها و اقتدار دستگاه‎‌های استان باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " محمدعلی طالبی" در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران استان که روز پنج شنبه 10 مرداد ۹۸ در سالن حمیدیا برگزار شد، در خصوص مانور مشترک مقابله با زلزله میان استانهای یزد و کرمان ، گفت : در مدیریت بحران مباحث باید صورت جدی و با حساسیت دنبال شود.
"طالبی" در ادامه با اشاره به تجربیات استان و کشور در بحران‌های بوجود آمده، اظهار کرد: در مسئله سیل‌های نورزوی با توجه به حوادث بوجود آمده در کشور، تجربه و آمادگی لازم در استان بوجود آمده بود و همه دستگاه‌های دولتی با درک حساسیت و شرایط در کنار یکدیگر، به خوبی توانستند مسائل را مدیریت و از بوجود آمدن مشکلات جلوگیری کنند.
استاندار یزد هنمچنین افزود: حال باید دید در برابر حوادث غیرقابل پیش‌بینی چه میزان آمادگی داریم، در حالی که تجربه نشان داده عمده‌ترین ضعف در کشور ما در برابر همین مسائل و موضوعات است.
وی با اشاره به وجود ذهنیت ضعف در مدیریت بحران هنگام وقوع زلزله‌ و حوادث غیرقابل پیش بینی میان مسئولان و مردم ، به لزوم بهره گیری همه جانبه از امکانات مناسب در چنین مواقعی اشاره کرد و گفت: در این مواقع کسی به کاستیها و کمبودها در حوزه امکانات و تجهیزات توجهی ندارد.
استاندر یزد همچنین ضمن تاکید به الزام همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران استان یزد در جهت بالا بردن آمادگی خود به منظور مواجه با اتفاقات طبیعی و غیر منتظره، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید در زمان بروز حوادث ناگهانی توانایی بروز بهترین عملکرد را داشته‌باشند و سعی کنند با ارائه آموزش صحیح به پرسنل خود و مردم، از امکانات و تجهیزاتی که در این باره تهیه شده ، استفاده اثربخش نمایند.
"طالبی" با اشاره به عدم آگاهی کامل  برخی دستگاه‌های استان نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خود در زمان حادثه،  عنوان کرد: از عمده‌ترین عوامل مهم در مدیریت حوادث پیش بینی نشده، آمادگی قبلی نیروها و توجیه نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایشان است.
استاندار یزد با تاکید بر ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در مانور مشترک استان یزد و کرمان، گفت: بسیاری از مسائل مانند آمادگی دستگاه‌ها و غیره در این مانور مشخص و ارزیابی می‌شود.
وی درپایان سخنان خود با  تصریح وقوع عملیات مانور در منطقه‌ ای خارج از استان یزد تصریح کرد: مطمئناً انجام این مانور در خارج از استان، با توجه به حساسیت‌های موجود، عرصه ای برای بروز جدیت بیشتر نیروها و دستگاه‌های مربوطه استان خواهد بود و همه به دنبال نشان‌دادن اقتدار، جدیت، کارامدی، نظم و توانمندی خود جهت مدیریت بحران در طول برگزاری این مانور هستند.
گفتنی است بنابر اعلام "شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، مانور مشترک مقابله با زلزله، برای اولین بار بین استان‌های یزد و کرمان، روز سه شنبه 15 مردادماه سالجاری  در شهرستان انار و در بخش بیاض برگزار خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا