معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛”هما خورشیدی” با اشاره به اینکه بر اساس سند توسعه ششم زمینه‌ها برای ورود گردشگر خارجی برای سال ۹۸ فراهم شده است گفت: چهار ماهه اول سال ۵۱ هزار و ۷۱۸ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده اند که نسبت به مشابه پارسال رشد ۲۹ درصدی داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه بیشتر این گردشگران از کشور‌های ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین و اسپانیا بوده اند افزود: طی سال‌های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی از استان یزد دیدن کرده اند و نوروز امسال نیز بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان یزد شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان یزد دارای تابستان‌های نیم گرم و خشک است اظهار داشت: این استان نه تنها از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است بلکه دارای میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعددی بالغ بر ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و نیز سرمایه‌های فرهنگی ناملموس خاص است.

یزد جلوه‌هایی از باشکوه‌ترین و درخشانترین میراث فرهنگی و تمدن کهن ادوار مختلف تاریخی ایران را در خود جای داده است؛ که با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم نظیر، همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا