یزدفردا:با وجود اینکه ساکت از مدیران بازنشسته فدراسیون به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد همچنان نفوذ بالای خود در فدراسیون را حفظ کرده است. او از اعضای اصلی حلقه تاج است. بسیاری تاج را به باندبازی در مدیریت فدراسیون متهم می‌کنند.

 

محمد حسن انصاری فرد در اعتراض شغل تازه ساکت استعفا داد
 یک انتصاب از سوی تاج با واکنش تندی روبه رو شده و دردسر جدیدی برای رییس فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است. محمد حسن انصاری فرد روز گذشته دقایقی بعد از انتصاب محمدرضا ساکت به عنوان عضو کمیته فنی از سمت خود به عنوان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و ریاست سازمان لیگ فوتسال استعفا داد.

محمد حسن انصاری فرد در متن استعفا نامه خود نوشته است: "افسوس می‌خورم چرا روند و ساختار خوبی که شکل گرفته و زحماتی که مجموعه فوتسال متحمل شدند به جای تقویت مدیران آن با تضعیف جایگاه آن‌ها و ورود افراد غیرمتخصص با مخاطراتی مواجه شود."

انصاری فرد می‌گوید که پیش از این انتصاب در واتس‌اپ پیامی برای تاج ارسال کرده و از او خواسته که ساکت به این سمت منصوب نشود، اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

او از تلاش‌های پرسنل سازمان لیگ قدردانی کرده و با همکارانش خداحافظی کرده است.

انصاری فرد تاکید کرد که این استعفا بدون بازگشت خواهد بود. او گفت: «اگر عمری باقی بود در سال‌های آتی سایر گلایه‌ها از کم لطفی‌ها و کارشکنی‌هایی که طی هفته‌های اخیر صورت گرفت تا عرصه بر بنده تنگ شود را در میان خواهم گذاشت.»

او افزود: "با توجه به واگذاری مسوولیت‌های متعدد به برخی افراد، دور نمای خوبی برای آینده فدراسیون نمی‌بینم و آرزو می‌کنم که با بازنگری شاهد شایسته سالاری و استفاده از متخصصین برای پیشبرد امور و موفقیت فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان باشیم."
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_166304.jpeg
ساکت و تاج هر دو اصفهانی هستند
انصاری فرد پس از استعفا از کمیته فنی فوتسال در گفت و گویی تلویزیونی دلایل خود را تشریح کرده است. او گفت: «نمی‌دانم تاج چه فکری می‌کند که این همه کار را بر دوش کسی می‌گذارد که کارنامه ناموفقی دارد.»

با این حال او افزود: «نمی‌خواهم بشکافم که چرا تاج روی حضور ساکت اصرار داشت.»

انصاری فرد درباره ماجرای پیامش به تاج گفت: «وقتی تاج سه جلسه برای یک کاسه کردن سازمان فوتسال برگزار کرد، در جلسه آخر گفت: ساکت باید به کمیته فنی بیاید من هم گفتم در کمیته ما افراد متخصص هستند و این موضوع برای من حاشیه می‌شود. فردای روز جلسه هم به او در واتس‌اپ پیام دادم که به صلاح خودم و مجموعه فوتسال نمی‌دانم که ایشان بیاید. اعضا هم همین نظر را داشتند، اما تاج اصرار داشت. من ۱۵ تیر به تاج گفتم اگر ساکت بیاید من قطع همکاری می‌کنم. او پیام مرا خواند و جواب نداد، اما شنیدم این طرح را در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کرده است تا من را اجبار کنند حضور ساکت را بپذیرم. در حالی که در کمیته‌ها همیشه روال این است رئیس یک نفر را پیشنهاد می‌دهد.»
 
رئیس مستعفی کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در پاسخ به این پرسش که احتمالاً تاج به شما اعتماد نداشته که گفته است ساکت حتماً باشد، گفت: «روز اول اصلاً این صحبت‌ها نبود. شاید بعداً به این نتیجه رسیده‌اند. من خیلی دوست داشتم کارم را ادامه دهم. شب گذشته هم تاج زنگ زد و گفت: چرا این کار را کردی و من هدفم چیز دیگری بود و، چون ساکت در سازمان تیم‌های ملی است قصد داشتیم برای هماهنگی اردو‌ها ایشان را بیاوریم که من گفتم البته می‌شد در فضای دیگری این کار را کنند، نه اینکه وارد کمیته فنی شوند.»

محمدحسن انصاری‌فرد متولد سال ۱۳۴۱ بازیکن و مربی سابق فوتبال است. سابقه عضویت در تیم‌های پرسپولیس تهران و کشاورز را دارد. انصاریفرد در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ مربی تیم ملی فوتسال بود.

انصاری فرد در سال ۸۴ رییس باشگاه پرسپولیس تهران شد که پس از ۱۷ ماه از این سمت استعفا داد، اما استعفای او مورد قبول قرار نگرفت و حتی نمایندگان مجلس نیز در تائید مدیریت او به جمع‌آوری امضا پرداختند. در زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد برای خداحافظی احمدرضا عابدزاده دیدار دوستانه‌ای میان پرسپولیس و بایرن مونیخ در ورزشگاه آزادی تهران ترتیب داده شد.

در دوران مدیریت او بدهی پرسپولیس کاهش یافت. مصطفی دنیزلی مربی پرسپولیس شد و علیرضا واحدی نیکبخت ستاره استقلال به تیم پرسپولیس پیوست. انصاری فرد مدتی نیز ریاست باشگاه راه آهن را بر عهده داشت.

انصاری فرد در کنار فعالیت‌های خود در حوزه مربیگری و مدیریت فوتبال به عنوان کارشناس و تحلیلگر تلویزیونی مسابقات فوتبال نیز برای مردم شناخته شده است.

محمدرضا ساکت که انصاری فرد به خاطر او استعفا داده است، از مدیران اصفهانی فدراسیون فوتبال است که با ریاست تاج هر روز سمت تازه‌ای دریافت کرده است. ساکت در خرداد ۱۳۹۵ طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، به سمت مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمامی رده‌های سنی منصوب شد. او همچنین دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال پس از علیرضا اسدی از تیر ماه ۱۳۹۶ تا ۱۵ آذر ۱۳۹۷ بود که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از این سمت استعفا داد.

با وجود اینکه ساکت از مدیران بازنشسته فدراسیون به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد همچنان نفوذ بالای خود در فدراسیون را حفظ کرده است. او از اعضای اصلی حلقه تاج است. بسیاری تاج را به باندبازی در مدیریت فدراسیون متهم می‌کنند.
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_166305.jpeg
تاج متهم به باند بازی در فدراسیون است
واکنش تاج
اصرار انصاری‌فرد به استعفا با واکنش رییس فدراسیون فوتبال هم روبه رو شده است. تاج در این باره گفت: «آقای انصاری فرد از جمله بزرگان فوتبال و فوتسال هستند که زحمات زیادی هم در این عرصه کشیده‌اند. به هر حال، من از بابت همه تلاش‌های ایشان تشکر می‌کنم. درباره موضوع فوتسال هم در هیات رییسه تصمیم‌گیری خواهد شد.»

با این حال به نظر می‌رسد با استعفای انصاری فرد مشکلی تازه به مشکلات تاج در فدراسیون فوتبال اضافه شد. تاج این روز‌ها به شدت درگیری آغاز لیگ برتر فوتبال است، از سوی دیگر با اخطار‌های فیفا مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها هم روبه رو است. در کنار همه این‌ها مشکلات مالی فدراسیون هم تمامی ندارد به گونه‌ای که او نگران عمل به تعهدات به ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال است.

تاج گفته است "نگرانی در جهت تحقق تعهدات به یک مربی خارجی از جمله دغدغه‌های اصلی من و همکارانم در فدراسیون است. ما هر روز این موضوع را از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم و تا حصول نتیجه این روند ادامه دارد."
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا