ناظر سازمان جوانان هلال‌احمر از اردوی نشاط و امید به میزبانی استان یزد در اردوگاه شهدای امدادگر هلال‌احمر استان یزد بازدید کرد.

یزدفردا: موسی دمیرچی لو در بازدید از اردوهای منطقه‌ای نشاط و امید استان یزد بیان کرد: ویژگی ممتاز این دوره از اردوها ترکیب متنوع و درعین‌حال هماهنگی دبیران کانون‌های جوانان، دانشجویی روستایی است به‌علاوه بر اینکه اردوها کارکرد تشکیلاتی، فرهنگی و آموزشی دارد.

وی گفت: استان یزد که میزبانی اردوهای امید و نشاط را بر عهده دارد با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی همچنین متناسب با تنوع شرکت‌کنندگان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

دمیر چی لو بیان کرد: اعضای شرکت‌کننده ضمن اینکه فرصت تعامل با همتاهای خودشان از سایر استان‌ها رادارند با مهارت‌های مدیریت کانون‌ها و مبانی کمک‌های اولیه روان‌شناختی در حوادث و ارزش‌گذاری فعالیت داوطلبی آشنا می‌شوند. همچنین بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، آشنایی با آیین‌های سنتی و مشارکت در برنامه‌های ورزشی و مسابقات نیز به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های فوق‌برنامه اردو پیش‌بینی‌شده است.

ناظر سازمان جوانان هلال‌احمر بابیان اینکه از تیم‌ها و استان‌های فعال در بخش‌های مختلف شناسایی و تقدیر به عمل آید گفت: حضور داوطلبانه اعضا در کمیته‌های اجرایی از نقاط بارز اردو محسوب می‌شود و امیدواریم مجموعه برنامه‌ها بتواند با مدیریت مناسب استان میزبان و مشارکت فعال استان‌ها زمینه تقویت و شکوفایی استعداد اعضای شرکت‌کننده و ایفای نقش مؤثر آنان را در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فراهم کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا