یزدفردا«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ده ها هدف در امارات در تیر رس ماست.

به گزارش المیادین، سریع امروز گفت: برای نخستین بار اعلام می کنیم که ما ده ها هدف را در امارات متحده عربی از جمله در دبی و ابوظبی در تیررس داریم و به رژیم امارات می گوییم که هشدارهای ما را بیش از هر زمان دیگری جدی بگیرند.

سریع اضافه کرد: ارتش یمن توانایی ساخت و تولید پهپادهای زیادی در زمان کم را دارد و پهپادهای جدید یمنی دارای موتور جت هستند و از قابلیت های پرواز بالایی برخوردارند.

وی گفت: پهپادهای استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان از نوع «قاصف» و «صماد ۳» است که بُرد آن ها به ۱۷۰۰ کیلومتر می رسد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درخصوص حمله اخیر نیروهای این کشور به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: خسارت هایی که به تاسیسات آرامکو وارد آمده بسیار بیشتر از آن چیزی است که نیروهای متخاصم اعلام کردند.

وی گفت: پهپادهای یمنی که آرامکو را هدف قرار دادند از سه منطقه مختلف به پرواز درآمدند.

سریع اضافه کرد: دشمن سعودی و آمریکا تلاش می کنند تا از واقعیت فرار کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه مردم ما هرگز به خاطر گرسنگی نمی میرند و به هر شیوه و ابزاری برای دفاع از خودمان مبارزه خواهیم کرد، افزود: اتکای نیروهای متخاصم به اسلحه آمریکایی و اروپایی محکوم به شکست است.

پیش تر وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس خبری با تکرار اتهامات واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

نیروهای انصار الله یمن روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  ضمن رد اتهام‌زنی های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا