مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با فرماندار شهرستان مهریز دیدار و برنامه‌های توسعه شبکه‌های برق این شهرستان را تشریح کرد.

 

 محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل این شرکت با حضور در فرمانداری شهرستان مهریز، صنعتی بودن استان و افزایش تولید توسط صنایع را از دلایل اصلی رشد مصرف برق در استان برشمرد و وضعیت فعلی شبکه‌های فوق توزیع این شهرستان را مناسب ارزیابی کرد.

شهرستان مهریز دارای 3 پست فوق‌توزیع 63 به 20 کیلوولت بوده که یکی از آن‌ها به‌صورت اختصاصی احداث‌شده است. مجموع ظرفیت ترانسفورماتورهای فوق‌توزیع در این شهرستان، 140 مگاوات آمپر می­باشد.

مهندس صباغزادگان پروژه‌های احداث پست انتقال 400 به 63 کیلوولت مهرگان و پست فوق‌توزیع 63 به 20 کیلوولت سَریزد را از پروژه‌های اصلی در حال احداثِ در این شهرستان بیان کرد و ضمن بیان اولویت‌دار بودن پست سریزد، افزود: مناقصه عملیات احداث دیوار، انجام و قرارداد مربوطه به پیمانکار این پست ابلاغ‌شده است و بر اساس برنامه‌ریزی، احداث این پست و خط 63 کیلوولت متصل به آن در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی احداث پست مهرگان را به دلیل رینگ نمودن شبکه‌های فوق‌توزیع این شهرستان عامل موثری برای افزایش پایداری شبکه برق مهریز دانست.

در ادامه این دیدار رضا زارعزاده فرماندار شهرستان مهریز نیز ضمن بیان مزیت‌های نسبی این شهرستان و وجود زمین‌های مناسب برای احداث صنایع در شهرستان مهریز؛ خواستار برنامه‌ریزی و پیش بینی صنعت برق برای پاسخگویی به رشد بار مصرفی صنایع استان شد و بر پیگیری فرمانداری مهریز برای انجام تعهدات بخش خصوصی در احداث پست مهرگان تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا