مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در دیدارهای جداگانه با معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و همچنین معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور، مسایل این دو بخش در استان را پیگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار با قدردانی از تلاش های استان یزد، سیاست ها و برنامه های این وزرتخانه در حوزه اقتصادی را برای اجرا در استان ها تشریح کرد.

محمد علی دهقان دهنوی گفت: استان یزد در سال 97 در حوزه اقتصادی فعالیت ها و اقدامات خوبی داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی همچنین آخرین وضعیت طرح های تهیه شده توسط وزارت اقتصاد به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال را تشریح کرد و خواهان ارایه پیشنهادات استان در این دو بخش شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان، نرخ بیکاری یزد در سال گذشته را ۹/ ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: این درحالیست که نرخ بیکاری کشور 12 درصد است و  بر خلاف روند بلندمدت بیکاری استان بالاتر از میانگین کشوری است.

با ارزیابی صورت گرفته معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با انتشار به موقع و کامل گزارش اقتصادی استان یزد، تدوین و تنظیم نمایار ماهانه استانی و نماگرهای مالی- اقتصادی استان، تدوین ۷۹ گزارش تحلیلی، مشارکت فعال در تصمیم‌گیری های اقتصادی استان از طریق تدوین ۱۸۶ گزارش مشارکت در تصمیم‌گیری توانسته به عنوان یکی از معاونت‌های برتر در کشور شناخته شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری کشور با ارایه گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تدوین فرصت های سرمایه گذاری، تدوین نقشه راه تامین منابع مالی خارجی، تدوین اطلس سرمایه گذاری، نظارت و راهبری طرح های سرمایه گذاری خارجی و بازار یابی جهت جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در استان را از جمله این فعالیت ها برشمرد.

سید علی محمد موسوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری کشور هم با ابراز خرسندی از عملکرد خوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد در مقایسه با سایر استان ها، بر توسعه برنامه های مربوط به بازاریابی بین المللی فرصت های سرمایه گذاری، حمایت همه جانبه و رفع مشکلات پروژه های سرمایه گذاری خارجی موجود در استان تاکید کرد.

در این دیدار  مشکلات موجود طرح های سرمایه گذاری استان و وضعیت پرونده درخواست های اخیر سرمایه گذاران خارجی در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا