امام جمعه شهرستان مهریز گفت: از نماز در کارها استمداد بگیرد که نماز انسان را به خدا نزدیک می کند و شکر نعمت های خداوند از طریق نماز انجام می شود

به گزارش یزد فردا؛ امام جمعه مهریز در مراسم طنین بانگ توحید در مدارس مهریز که صورت نمادین در دبیرستان دکتر احمد زارعزاده مهریز برگزار شد ضمن تبریک شروع بهار تعلیم و تربیت گفت: از نماز در کارها استمداد بگیرد که نماز انسان را به خدا نزدیک و بهترین عمل ها و از بدی ها باز می دارند معراج مومن است 

 حجت الله الاسلام عبدالرضا محی الدینی ادامه داد: نماز نوعی تشکر از خداوند است برای نعمت های که به انسان ها داده شده از قبیل سلامتی، وجود پدر و مادر، تعلیم تربیت، ادب و ولایت که در روایت و احادیث ائمه به این موضوع اشاره شده است.

 حجت الاسلام محی الدینی افزود: در این زمان که دشمن در صدد منحرف کردن نوجوان کشور ایران به راهای غیر از راه مستقیم است باید از نماز کمک گرفت تا از مسیر مستقیم که خداوند برای ما انسان ها قرار داده منحرف نشویم. 

 وی افزود: اکنون ابزار های مختلفی در پیام رسان های خارجی و داخلی در دست همه مردم جهان است که باید از آنها به طور صحیح استفاده کنیم  

 حجت الاسلام عبد الرضا محی الدینی افزود: راهها و ابزارهای گناه و شیطان فراوان و به صورت مختلف تدوین شده که می تواند همه انسان ها را از مسیر بندگی و مستقیم جدا کنند نمونه بارز آن گوشی های موبایل که می توان از طریق آن به کانال ها و گروه های مختلف در فضای مجازی دسترسی پیدا کرد و باید توجه کرد که از کانال های و سایت های استفاده شود که حاوی پند و اندرزهای،حکت های علمی و مطالب ارزشمندی باشد که باعث پیشرفت در مسیر زندگی می شود بهره گرفت. 

 وی بیان کرد: شما نوجوانان باید مسیری را انتخاب کنید که باعث سرافرازی ابتدا خودتان سپس خانواده و شهر و کشوررتان در سایه ولایت شود. که این راه و طرق مختلفتی تدوین شده است  

 حجت الاسلام محی الدینی گفت: از نور معلمان عزیزی که دلسوزانه تجربه های سبک زندگی را در اختیار شما دانش آموزان قرار می دهند به درستی استفاده کنید.

 وی با اشاره به اینکه وقت طلا ست افزود: از فرصت ها خود باید برای پیشرفت علم دانش استفاده کنید و وقت خود برای کارهای بیهوده به حدر ندهید و به خودتان ظلم نکنید.   

 حجت الاسلام محی الدینی ادامه داد: در انتخاب دوست دقت کنید و از دوست ناباب دوری کنید زیرا عمر و وقت خود را بیهود و در جهت دوری از خداوند تلف می کنند. 

 وی خاطر نشان کرد: احترام به معلم این است که به سخنان او گوش فرا داده و عمل کنید.

 حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به اهمیت حضور با معنویت در مدرسه تاکید کرد: حتما قبل از ورود به مدرسه با وضو باشید و چند آیه از قرآن را تلاوت کنید تا از نور آنها در زندگی استفاده و بتوانید موفق شوید  

 وی در پایان برای همه معلمان به ویژه مدیریت آموزش و پرورش مهریز که با دلسوزی و توان مضاعف بتوانند در خدمت به دانش آموزان و خانواده آنها موفق باشند آرزوی توفیق کرد.  

 حجت السلام اردکانیان مسؤل تعلیم تربیت ناحیه بسیج مهریز گفت: زمانی که جنگ آغاز شد دانش آموزان بسیاری در مدرسه عشق ثبت نام کردند و قلم ها را بر زمین گذاشتند و سلاح دیگر را بدست گرفتند و در صف شهادت و ایستادگی شرکت کردند 

 وی ادامه داد: اکنون دشمن در صدد جنگ فکری است که در مغز و فکر نوجوانان و جوانانی ایرانی را تغییر دهد و باجنگ فرهنگی و اقتصادی آنها را وابسته به امکاناتشان کنند. 

 حجت السلام اردکانیان افزود: در دفاع مقدس نوجوانانی همچون بهنام محمدی توانستند خورمشهر علارغم خیانت بنی صدر خورمشهر را آزاد کنند.

 وی ادامه داد: حسن باقری نوجوانی به عنوان عکاس و خبرنگار وارد جبهه می شود و بعد به عنوان مؤسس و فرمانده اطلاعات عملیات سپاه انتخاب می شود و طراحی نقشه های عملیاتی می کند که شهید صیاد شیرازی و. محسن رضای ها پای درس او می نشیند باید برای همه الگو باشد 

 حجت الاسلام اردکانیان گفت: در جنگ ایران و عراق امکانات محدودی داشتیم اما از مدیرانی که با توکل به خداوند و تلاش مستمر توانستند پیروز میدان باشند برخوردار بودیم هم اکنون نیز به مهندسین و افرادی که به خداوند توکل داشته باشند با ایمانی قوی در بدنه دولت نیاز داریم.

 وی با بیان اینکه اگر کشوری در تنگنا قرار گیرد می تواند استعداد ها و توانایی های خود را شکوفا کند افزود: جنگ بین ایران و عراق باعث افزایش امکانات دفاعی و ساخت سلاح های موشکی می شود که از کرمانشاه مواضع داعش در سوریه را بدون هیچ خطایی نابود می کنند.

 حجت الاسلام اردکانیان با اشاره به پیامدهای جنگ تحمیلی تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب باید پزشک به کشور وارد می شد اما بعد از جنگ کشور ایران بهترین متخصصین مغز، اعصاب و قلب را به سراسر دنیا صادر می کند. 

 مسول تربیتی بسیج ناحیه مهریز گفت: متاسفانه هنوز کشور ایران در تولید اساسی ترین کالا ها وابسته است و برای رهایی از این وابستگی باید به طور صیح کار کنید و نگاهتان فقط به رتبه های کنکور نباشد بلکه به سعی و تلاش خود در پیشرفت های بدست آماده در کشور توجه کنید. که آبادانی ایران در دست شما نوجوانان مهریزی است. 

وی ادامه داد: هم اکنون اکثر کشورهای مسلمان حتی مسیحیان خود را تحت ولایت امام خامنه ای می دانند و تصویر ایشان را در اتاق های خود دارند. 

 حجت الاسلام اردکانیان افزود: امروزه مدافعان حرم از کشورهای پاکستان، سوریه،افغانستان بت شهادت می رسند که برای جلوگیری از آزار و اذیت منافقان به صـرت گمنام در استان قم دفن می شوند.

 قرائت دکلمه، وصیت نامه شهدا برگزاری نخستین نماز جماعت سال تحصیلی ۹۸_۹۹ از برنامه این مراسم بود.   

 در این مراسم فرماندار، رئیس آموزش و پرورش،مسؤل ستاد اقامه نماز در شهرستان مهریز حضور داشتند. 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا