در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، نشست معرفی کتاب با حضور همرزم شهید مدافع حرم، محسن حججی و جمعی از مسئولان محلی و کتابداران اردکان در محل گنجینه ایثار و شهادت این شهرستان برگزار شد. در این مراسم همچنین از کتابدار جانباز و کتابداران عضو خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

یزدفردا: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، نشست معرفی کتاب با موضوع «دفاع مقدس» صبح پنج‌شنبه 4 شهریور در محل گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان برگزار شد.

در این نشست که رقیه کرمانیان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار؛ اباذر غفوری شهردار؛ محمدجواد شاکر، رییس شورای اسلامی شهر؛‌ ابوالفضل کارگر رئیس اداره آموزش و پرورش و سیدحسین میرحسینی،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان حضور داشتند، سه تن از کتابداران اردکانی به معرفی کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس و خاطرات شهدا و ایثارگران پرداختند.

مهمان ویژه این برنامه سیدرسول فاتحی، همرزم شهید مدافع حرم محسن حججی بود که در ابتدای نشست به بیان خاطرات خود از حضور در کنار این شهید سرافراز پرداخت.

وی ویژگی‌های اخلاقی و اعتقادی شهید ححجی را الهی و خدایی خواند و گفت: آقا محسن در تمام دعاها و نیایش‌هایش شهادتی حسین‌گونه از خدا می خواست و رفتار و اخلاق او نیز چونان ائمه خالص و پاک بود.

این رزمنده مدافع حرم حضور شجاعانه در دل داعشی‌ها و دینداری همه شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: شهادت حججی به گونه‌ای همه مردم ایران و جهان را تحت تأثیر قرار داد که او را به شهیدی بین‌‌المللی تبدیل کرد و این به خاطر سربلندی و شهامت مثال‌زدنی این شهید است که ذره‌ای در برابر داعشی‌ها خم به ابرو نیاورد و تا آخرین نفس ایستادگی کرد.

در بخش دیگر این برنامه، اشرف تقدیری، کارشناس فرهنگی و روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان کتاب «راز کانال کمیل» اثری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی؛ فاطمه اربابی‌فرد، کتابدار کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان کتاب «خاطرات ایران» نوشته شیوا سجادی و حمیده غفوری، کتابدار کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان نیز کتاب «آرزوی اسارت» خاطرات آزاده سرافراز محمدحسن شرف‌الدینی نوشته محمدحسن برزگر را معرفی کردند.

در پایان برنامه نیز از سیدرسول فاتحی، رزمنده مدافع حرم؛ سیدمصطفی میرشمسی، کتابدار جانباز 70 درصد اردکانی؛ محمدعلی خودستان، مسئول کتابخانه شهید فاضل خودستان و برادر شهید و فاطمه طایفی، مسئول کتابخانه مسجدالرسول و خواهر شهید تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است، ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  این هفته تا ششم مهرماه ادامه می‌یابد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا