با حضور بخشدار مرکزی ،جمعی از مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم مراسم روز ملی روستا در بافت تاریخی روستای اسلامیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان تفت،"علی احمدیان" در مراسم روز ملی روستا در روستای تاریخی اسلامیه با تبریک این روز اظهار داشت: روستا كانون مهر و عاطفه و تلاش و توليد و نقطه شروع هويت يك ملت، مبدا استقلال يك جامعه و نقطه اتكاي خودكفايي يك كشور است که به عنوان بخش بزرگي از نظام اجتماعي و جمعيتي در تمام شئون اقتصادي، اجتماعي و سياسي و فرهنگي كشور اهميت به سزايي دارد .

بخشدار مرکزی شهرستان با تقدیر از همه روستائیان به ویژه خدمتگذاران جامعه روستایی ، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران خاطر نشان کرد: توسعه روستایی اصلی ترین و مهمترین موضوع توسعه پایدار است امری که مورد عنایت و توجه ویژه دولت تدبیر و امید قرار دارد و  از مهمترین برنامه های دولت توسعه زیرساختهای روستایی و ارائه تسهیلات کم بهره به روستاها به منظور اشتغالزایی روستاییان است، اقدامی که در تثبیت جمعیت روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان نقش مهمی  دارد.

احمدیان در ادامه افزود: رونق اقتصادی با همکاری ، همدلی و همزبانی روستائیان محقق خواهد شد و فعالیتهایی چون تشکیل تعاونی ، جذب سرمایه گذار ، پشتیبانی از کارآفرینان ، ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی در رونق اقتصادی روستاها کمک شایانی می کند.

درادامه این مراسم از "عباس دهقان پور" به دلیل سرودن اشعاری پیرامون معرفی روستای اسلامیه،جاذبه های گردشگری و تاریخ و آداب و رسوم آن تقدیر شد.

بازدید از بافت تاریخی این روستا و هم چنین غرفه های دایر از جمله غذاهای سنتی،گیاهان دارویی، معرفی کتب پیرامون روستاهای بخش مرکزی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا