مدیر اداره طرح و برنامه سازمان اجتماعی وزارت کشور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد و هیأت همراه در سفر به شهرستان بهاباد سفر از طرح های تولیدی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان بازدید نمودند.

یزدفردا:مدیر اداره طرح و برنامه سازمان اجتماعی وزارت کشور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد و هیأت همراه در سفر به شهرستان بهاباد سفر از طرح های تولیدی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان بازدید نمودند. 

"صغری احسانی" مدیر اداره طرح و برنامه سازمان اجتماعی وزارت کشور، "لیلا باتمانی" مدیر اداره ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی وزارت کشور، "فخرالسادات خامسی" مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد و هیأت همراه به شهرستان بهاباد سفر نمودند و در معیت "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و "محمدهوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، از طرح های تولیدی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان که با همکاری مؤسسه پیام روشنی یزد و نظارت استانداری و فرمانداری در حال اجرا می باشد بازدید نمودند.

خانه بازی و خلاقیت امید فردا، کلاس های کارآفرینی هنرستان الزهرا(س) بهاباد و آموزشگاه تغذیه از جمله طرح هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و در ادامه نشستی در خصوص برنامه های اجرا شده در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برگزار شد.

بازدید از اقامتگاه بوم گردی ده عروس و پارک در حال احداث بانوان بهاباد از دیگر برنامه های این مسئولین در شهرستان بهاباد بود.

گفتنی است در سراسر کشور، 31 شهرستان به عنوان شهرستان های کمتر توسعه یافته انتخاب شدند تا برنامه هایی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی اجرا شود که در این راستا مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی شهرستان بهاباد در اردیبهشت ماه 98 با هدف کارآفرینی از طریق ایجاد کسب و کارهای محلی و خرد، تقویت مهارت های اجتماعی -اقتصادی، بهره گیری از ظرفیت های بومی زنان و جوانان و حمایت از طرح های منتخب راه اندازی شده است.

فعالیت این مرکز در دو بخش کارآفرینی و کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد که توسط مؤسسه جمعیت پیام روشنی یزد و با نظارت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری بهاباد اجرا می شود.

در بخش کارآفرینی 24 نفر از فارغ التحصیلان مرتبط، در کلاس های کارآفرینی که با حضور اساتید کشوری در مرکز استان و شهرستان برگزار شد شرکت نمودند که در نهایت 10 نفر که طرح کارآفرینی را ارائه داده بودند، پس از انجام اقدامات لازم جهت اخذ وام به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

پنج نفر نیز به عنوان مربی کارآفرینی در سطح شهرستان انتخاب شده اند که به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا