ساعت 9 صبح روز یکشنبه 28/ 7/ 1398 جناب آقای کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های میبد و تفت از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) بازدید نمودند.

در نشستی که با حضور آقای کمال دهقانی فیروزآبادی و همراهان و مدیران آموزشگاه‌های مجتمع و چند نفر از اعضای هیات‌مدیره برگزار گردید مدیرعامل مجتمع گزارشی درباره سال تأسیس مجتمع، وضعیت شرکت‌های تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان و مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد و مختصری از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در 27 سال اخیر را به اطلاع رساند و درباره طرح معین، طرح علوی و «مؤسسه خیریه حضرت مجتبی حامیم» و تعداد بیش از 1650 نفر دانش‌آموز دختر و پسر شاغل تحصیل در مجتمع و حدود 280 نفر کارمند تمام یا پاره‌وقت که با تلاش و کوشش مؤسسه را اداره می‌کنند توضیحاتی ارائه و اعلام نمود تاکنون همه ساله سود به 4800 نفر سهامدار پرداخت گردیده و برای احداث بیش از پانزده هزار مترمربع ساختمان مجتمع، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، سالن اجتماعات در دو طبقه به مساحت یک‌هزار مترمربع و سالن ورزشی در ئو نیم طبقه به مساحت دو هزار مترمربع علاوه بر شهریه مصوب و تخفیفاتی که در این زمینه به دانش‌آموزان داده می‌شود وجهی از اولیای محترم دانش‌آموزان و خیرین دریافت نگردیده و با سرمایه شرکت تمام مجموعه‌ها احداث و راه‌اندازی شده است.

ضمناً در طی 27 سال‌ فعالیت شرکت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، سنگ‌بری و تولید آجر توکار و روکار با توجه به سوددهی شرکت، اعضای هیات‌مدیره هیچ‌گاه درصد سودی که قانوناً به آنها تعلق می‌گرفته را دریافت ننموده‌اند و در ازای شرکت در هر جلسه وجهی به مراتب کمتر از مبلغ مصوب قانونی به آنها پرداخت گردیده و با رضایت کامل به انجام وظیفه اشتغال دارند.

سپس نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از دبستان پسرانه و دبیرستان دوره اول دخترانه بازدید و سخنانی ایراد فرمودند که به فرازهایی از آن اشاره می‌گردد.
ای کاش خیلی زودتر به اینجا آمده بودم واقعا مجموعه خیلی عظیمی است. از اینکه سهامداران این شرکت معلمان و خانواده آنها و با این تعداد چهار هزار و هشتصد نفر هستند باعث افتخار است. شما و آنها که این مجموعه را بنیان نهادید و با همدلی و همکاری به اینجا رساندید کارتان قابل تقدیر است. ساخت و تحویل حدود هزار آپارتمان جداً کار سختی بوده که انجام دادید الان هم که در حال ساخت 288 واحد برای معلمان هستید خیلی ارزنده است. از اینکه برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اینجا از بهترین معلمان و زبده‌ترین کادر استفاده می‌کنید کار ارزنده‌ای است. اینکه به دانش‌آموزان مستعد نیازمند کمک می‌کنید کمتر جایی دیده‌ام که چنین کاری بکنند و این امر قابل تقدیر است. فضاهای ساخته شده در این مجتمع بسیار مناسب و قابل استفاده برای دانش‌آموزان می‌باشد و استاندارد است. آن‌گاه خطاب به مدیران و کادر مجموعه گفتند: شما که با این سابقه کاری خوب در این مجتمع خدمت می‌کنید و برای بچه‌ها زحمت می‌کشید کارتان قابل تقدیر است. در جلسات استانداری همیشه شاهد بودم که هر وقت می‌خواستند از تعاونی موفق استان صحبت شود از شرکت فرهنگیان نام می‌بردند و از جناب آقای سلطان‌زاده می‌خواستند که در مورد این شرکت‌ها توضیح دهند. افتخاری بود ساعتی کنار شما و ستون‌های تجربه آموزش و پرورش استان بودم. آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما دارم. یاد و خاطره خانواده معظم شهداء، آزادگان و ایثارگران که امنیت و آزادی را برای مردم این سرزمین اسلامی به ارمغان آوردند گرامی می‌داریم و موفقیت عموم مردم و شهروندان را آرزو می‌کنیم.

مرقومه جناب آقای کمال دهقانی فیروزآبادی در دفتر مجتمع حضرت مجتبی(ع)
با تشکر و سپاس از برادر عزیز و ارجمند جناب آقای سلطان‌زاده و همه سروران و معلمین آینده‌نگری که سنگ بنای این مجموعه آموزشی تأثیرگذار را گذاشتند. این مجموعه نمونه‌ای است که می‌تواند در استان و بلکه در کشور سرمشق فعالیت آموزشی قرار گیرد هم توانسته است رضایت معلمین را و هم رضایت دانش‌آموزان و هم اولیاء آنها را جلب نماید. کلمه «باقیات صالحات» را باید در مصداق مجموعه آموزشی امام مجتبی(ع) یزد دانست. فرصت را مغتنم دانسته از همه عزیزانی که در تأسیس این مجموعه فاخر و تأثیرگذار آموزشی دست داشته‌اند و از همه عزیزانی که در ادامه این مجموعه از کادر اداری تا آموزشی نقش‌آفرینی کردند قدردانی می‌نمایم و آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای آنها دارم.
کمال دهقانی فیروزآبادی- نماینده مردم شریف تفت و میبد و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد- 28/7/98

عکاس: مسعود میرجلیلی










  • نویسنده : مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا