یزدفردا :بنا بر گزارش ها ، این جت در ریاض فرود آمد  

به گزارش یزدفردا به نقل از عرب نیوز:گمانه زنی ها شایع است که مقامات اسرائیلی پس از پرواز یک هواپیمای اسرارآمیز از تل آویو  ، به طور مخفیانه به عربستان سعودی سفر کردند.
  
این هواپیمای اسرارآمیز   این هفته از اسرائیل به عربستان سعودی پرواز کرد و آن را به عنوان یک حرکت مخفیانه  دیگری از روابط در حال رشد بین دو کشور یاد می کنند.

داده های ردیابی پرواز نشان داد که Challenger 604 ، یک هواپیمای خصوصی که در ایالات متحده ثبت شده است ، روز سه شنبه قبل از بازگشت به فرودگاه بن گوریون اسرائیل ، تقریباً یک ساعت در پایتخت عربستان ریاض قرار داشت .

روزنامه نگار اسرائیلی ، یوسی ملمن ، که برای مائوریو می نویسد ، در توییتی گمانه زنی کرد که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو یا یوسی کوهن ، رئیس جاسوسی موساد ، ممکن است در پرواز بوده و گفته است که ممکن است آنها برای گفتگو درباره جنگ جاری در سوریه  و همچنین آشتی با ایران دیدار کرده باشند.

در گزارشی دیگر ، سایت خبری اسرائیل "  جروزالم پست " اعلام کرد که همین هواپیماها طی چند ماه گذشته سفرهایی را بین پایتخت اسرائیل از تل آویو و پایتخت مصر قاهره انجام داده است.

 آوی شارف ،روزنامه نگار  هاآرتص ، توییت کرد: " آیا کسی از اسرائیل برای گرفتن سه جانبه ای در ریاض بوده است؟ من نمی دانم."
این گزارش ها یک ماه پس از آن صورت می گیرد که وزیر امور خارجه اسرائیل ، یسرائیل کاتز گفت که وی با رئیس دیپلمات یک کشور عربی مشخص نشده است که اسرائیل با آنها روابط رسمی ندارد ، و افزود که کشورهای عربی می خواهند روابط با اسرائیل را عادی کنند.

اسرائیل و عربستان سعودی هیچ روابط رسمی دیپلماتیک ندارند.

در میان افزایش تنش میان اسرائیل و مخالفان منطقه ای ایران و مبارزان حزب الله مستقر در  لبنان ، اسرائیل تحت امر نتانیاهو در حال ایجاد روابط امنیتی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله  عربستان سعودی ، بحرین و  امارات است .

روابط اقتصادی سودآور نیز در این جدول قرار دارد ، مانند توافق پیش بینی شده برای ساخت  خط لوله انتقال گاز  برای تأمین گاز طبیعی اسرائیل به عربستان سعودی.

حاکمان خلیج فارس   به دلیل سلب ادراک خود از حمایت از ملیت فلسطین و   حقوق میلیون ها فلسطینی که تحت اشغال زندگی می کنند ، مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.



.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا