استاندار یزد با بیان اینکه حفظ محیط زیست در استان بر جذب سرمایه گذار اولویت دارد افزود: در همین راستا با زیر 10 درصد استعلام هایی که از منابع طبیعی برای استقرار صنایع و معادن شده موافقت صورت گرفته است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسم نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که به مناسبت روز ملی خاک و در منطقه گودکار بافق برگزار شد با بیان اینکه طی دهه های گذشته در ایران به محیط زیست ظلم شده است افزود: با فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم خود به منابع طبیعی خود صدمه زده ایم و در نتیجه در شرایط فعلی شرایط محیط زیست کشور مناسب نبوده و آلودگی محیط زیست کشور را با مشکلاتی روبرو کرده که طی روزهای اخیر نیز شاهد تبعات آن بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه امروز در زمینه منابع طبیعی نگاه خوبی در کشور حاکم شده افزود: علاوه بر آن کارهای خوبی در استان انجام شده که از جمله آن می توان به تثبیت شن های روان و درخت کاری اشاره کرد.
استاندار ادامه داد: این اقدامات به بهبود شرایط زندگی در استان کمک کرده و جای خوشحالی است که عمده این فعالیت ها بخصوص تثبیت شن های روان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
طالبی با بیان اینکه نباید تنها از اداره کل منابع طبیعی انتظار بهبود شرایط را داشت افزود: بسیاری از دستگاه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه مسئول هستند و باید مشارکت های لازم داشته باشند.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه باید زمینه نقش آفرینی مردم و سازمان های غیردولتی در مسائل محیط زیستی را فراهم کنیم افزود: در تمامی نقاط دنیا، فعالترین تشکل های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت دارند و در ایران نیز این سازمان ها فعالیت قابل توجهی داشته اند.
طالبی با اشاره به اینکه اولویت دستگاه های استان حفظ محیط زیست از خطرات است افزود: در همین راستا حتی برخی از سرمایه گذاری های بزرگ را به دلیل مخالفت ارگان های محیط زیستی و منابع طبیعی متوقف کردیم.
استاندار با بیان اینکه طی سال های اخیر تنها با زیر 10 درصد از استعلام هایی که در زمینه صنایع و معادن از منابع طبیعی شده، موافقت به عمل آمده گفت: تنها با 42 هزار هکتار از 625 هزار هکتار استعلام صورت گرفته موافقت شده که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه استان به حفظ منابع طبیعی است.
طالبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: با توجه به این سفر اعتبارات خوبی در حوزه بیابان زدایی به استان در نظر گرفته شده است که پس از تخصیص این اعتبارات پروژه هایی را در حوزه های مختلف به خصوص منابع طبیعی اجرا خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا