سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان یزد بر‌ ضرورت تسلط کامل مسئولان هیئت‌های اجرایی استان به قوانین و مقررات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه بیستم آذرماه "محمدعلی شاه‌حسینی" سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با ستاد انتخابات شهرستان اشکذر و بخش خضرآباد که در سالن کوثر فرمانداری این شهرستان برگزار شد،‌ گفت: مسئولان اجرایی انتخابات باید برای جلوگیری از بروز خطا و بالا بردن دقت در حین برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به قوانین و مقررات انتخابات اشرافیت کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: ‌ضروری است خطاها را در برگزاری انتخابات به حداقل برسانیم و از مسئولان ستادهای انتخابات شهرستان ها و بخش ها می‌خواهم مرّ قانون را رعایت کنند.
دبیر ستاد انتخابات استان به برنامه زمان‌بندی انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: در استان ‌یزد در بحث زمان‌بندی طبق برنامه پیش می‌رویم و از این بابت مشکلی در ستاد انتخابات استان وجود ندارد.
سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی انتخابات دوره‌های قبل و بازدیدهای دوره‌ای که از ستادهای انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌ها انجام می شود، ‌باید مسائل و مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم.
شاه‌حسینی با اشاره به ماده ۱۱ قانون انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در ‌مسیر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لازم است تمامی امکانات نهادها و ادارات استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم بسیج شود.
دبیر ستاد انتخابات استان افزود: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد در مجموع چهار حوزه انتخابیه ۲۳۹ نفر داوطلب ثبت نام خود را نهایی کرده اند.
شاه حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: با تعامل، همکاری و گفت‌وگوی هیئت اجرایی با هیئت‌های نظارت و بازرسی استان انشاالله زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در استان فراهم خواهد شد.
فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات شهرستان، گفت: ستاد انتخابات شهرستان اشکذر در یک ماه گذشته فعالیت خود را با تشکیل کمیته‌های تخصصی، معرفی معتمدین هیئت اجرایی و برگزاری جلسات مشترک با هیئت های نظارت و بازرسی آغاز نموده است.
"هادی هادی نسب" ‌تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برنامه‌های ستاد انتخابات شهرستان درحال انجام است و تلاش ما بر این است با برنامه ریزی هایی که در حوزه‌های مختلف داریم، بستر و زمینه را برای  مشارکت حداکثری مردم شهرستان در پای صندوق های رای فراهم کنیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا