معاون پژوهشی حوزه علمه الزهرا مهریز گفت: در هفته پژوهش که از 23 آذرماهآغاز و تا 27 این ماه ادامه دارددر همین راستا حوزه علمیه الزهرا (س) مهریز 10 ویژه برنامه انجام داده است.

کبری زارع بیدکی معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) مهریز ضمن تبریک هفته پژوهش به همه پژوهش گران تلاش  گر این عرصه اظهار کرد:  هفته پزوهش امسال با دو شعار پژوهشگری و جنبش علمی و نیل به نهضت نرم افزاری و تولید علم بیش از 10 برنامه در این هفته اجرا کرده است.

وی افزود:  طبق روال هرساله برنامه ها و دستور العمل های از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به تمام حوزه های علمیه سراسر کشور ابلاغ می شود که حوزه علمیه شهرستان مهریز با توجه به این دستور العمل ۱۰ برنامه در این هفته اجرا کرده است.

زارع بیدکی عنوان کرد: روزشمار این هفته  که از ۲۳ آذر ماه لغایت ۲۷ این ماه شروع می شود  در روز اول با عنوان نشریات پژوهشی ، فرهنگ سازی ، روز دوم ضرورت تألیف مقالات علمی روز سوم سهم بانوان پژوهشگر روز چهارم توسعه دانش  روز پنجم  نقش آفرینی استعدادهای برتر و نبخگان  و دو روز پایان مختصص ابتکاران و فعالیت های وژه معاونت پژوهشی حوزه علمیه سراسر کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پژوهشگران خواهر طلبه به علت مشغله زندگی در امر پژوهش فرصت های زیادی را ندارند لذا حوزه علمیه خواهران مهریز با ارائه راه حل های مناسب برای این بانوان طلبه به صورت ارائه مقاله ها کم حجم می تواند در امر پژوهش سهیم بوده و به حوزه علمیه خواهران شهرستان مهریز کمک شایانی کنند

زارع بیدکی با اشاره به استقبال کم نظیر طلاب خواهر شهرستان مهریز از کارهای پژوهشی بیان کرد: عمده ترین مشکل این خواهران عدم وجود مکانی برای ارئه پژوهش های خود است به همین علت با شعار فرهنگ سازی در  نشریات پژوهشی در صدد فراهم کردن مکانی برای ارائه این پژوهش ها هستیم.

  وی  افزود: نشریات و پژوهش های علمی که در شهرستان مهریز توسط طلاب خواهران شهرستان مهریز انجام می شود از درجه اعتبار بالایی برخورد است.

زارع بیدکی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی پژوهش ها تولید علم است گفت: پژوهش ها مختلف در هر زمینه ای می تواند در راه رسیدن به توسعه دانش مفید واقع شوند و به عنوان منبع قابل استفاده در نشریات مختلف به خصوص نشریات پژوهشی  سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی به مهم ترین برنامه های اجرا شده در این روز اشاره و افزود: نشست هم اندیشی طلاب خواهر شهرستان مهریز با موضوعات ساختار نشریات علمی، معرفی این نشریات علمی ترویجی و تخصصی مراکز و موسسات علمی طلاب شهرستان مهریز، آشنا کردن طلاب پایه اول حوزه علمیه الزهرا (س) مهریزبا فرآیند برنامه های پژوهشی این حوزه در طول سال های اخیر، برگزاری همایش های مختلف و کرسی آزاد اندیشی در زمینه پژوهش های مختلف و معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه خواهران مهریز از برنامه های اجرا شده  و در حال اجرای حوزه علمیه خواهران مهریز است.

 

زارع بیدکی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران شهرستان مهریز 50 طلبه دارد افزود: همه طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان مهریز در امر پژوهش فعالیت های گسترده ای داشته که در سال 96 مریم زارع کمالی و الهه زارع خورمیزی از حوزه علمیه الزهرا مهریز در جشنواره حلی شایسته تقدیر شده اند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا