امام جمعه رفسنجان گفت: نباید اجازه دهیم کمترین خدشه وآسیبی به حیثیت سپاه و نیروهای مسلح وارد شود یا کمترین رنجی به دل داغدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوادث و جریانات وارد شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک گناهان بیان کرد: امروز 27 دی ماه مصادف با سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی و همرزمان شهیدش سید محمد واحدی، ذوالقدر  و طهماسبی است که به دست رژیم منحوس پهلوی در سال 1334 شهید شدند؛ عزیزانی که تحمل ظلم و پذیرش سلطه اجانب را بر ایران نداشته و با غیرت دینی حاضر به پذیرش توهین کننده های به ایران نشدند و در این راه به شهادت رسیدند.

 امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حادثه سیل که اخیراً رخ داد، در پی بارندگی ها در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان برکاتی به همراه داشت؛ اشکالات کار را فقط نبینیم این مناطق سالهای سال با خشکسالی گرفتار بودند حال با بارندگی ها سدها پر و زمین ها سیراب شد و باعث تغذیه سفره های زیرزمینی شد اما خساراتی به دنبال داشت راه ها و خانه های مردم تخریب و دام ها تلف شدند؛ به دنبال آن سیل کمک های مردمی و حرکت انسان دوستی را شاهدیم که از سراسر کشور به یاری مردم شتافتند.

 وی تأکید کرد: برای پیشگیری از چنین خساراتی باید تمهیداتی اندیشیده شود؛ ایجاد سدها و آبخوان داری ها جهت کنترل و جلوگیری از بروز سیلاب مفید خواهد بود و  هم می توانند در فصل تابستان از آن استفاده کنند همچنین باید لایروبی رودخانه ها انجام شود تا موقع بارندگی ها مسیر آب را مشخص کند نیاز جامعه است تا نعمت الهی تبدیل به نقمت نشود ضمن اینکه لازم است خانه ها، کارخانه ها، دام ها، اراضی کشاورزی و ... بیمه شوند تا اگر بلایای طبیعی پیش آمد خسارت ها هم پرداخت شود.

 امام جمعه رفسنجان اشاره به اینکه به دنبال شهادت سردار سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا؛ سپاه قدرتمند ایران اسلامی مهم ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق مورد هدف قرار گرفت بیان کرد: با اینکه آمریکا می دانست که ایران زمانی که اعلام انتقام کند حتماً انتقام خواهد گرفت باز هم اعلام کرد ما 52 نقطه از ایران را در صورت گرفتن انتقام، خواهیم زد اما ایران انتقام سخت گرفت و آنها هیچکار نتوانستند انجام دهند، همچنانکه سردار سلیمانی اعلام کرده بود که کمتر از 3 ماه ریشه داعش از روی زمین خشکانده خواهد شد که همینطور هم شد.

 

وی ادامه داد: آمریکا می دانست ایران انتقام خواهد گرفت و اعلام کرد که  52 نقطه از ایران را می زند اما ایران که عین الاسد را زد همه پایگاه های ایران در حال آماده باش صد درصد بودند و هر چیزی در هوا احتمال وجود دشمن را می داد که در هیمن  حادثه در زمانی که نیروها در آماده باش کامل بودند هواپیمای راهی اوکراین مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد و حادثه تلخی بود.

 

وی ادامه داد: در این جا چند مسئله وجود دارد؛ چرا در آن موقع که نیروهای سپاهی و مسلح ایران در حال آماده باش بودند هواپیما پرواز کرد و مورد حمله قرار گرفت؟! مسائل سیاسی و نظامی هم وجود دارد که دستگاه های نظامی پیگیر این قضیه هستند باید صبر کرد تا نتیجه اش روشن شود؛ همچنین شهامت و صداقت و عذرخواهی سپاه که مسئولیت را پذیرفت و سردار حاجی زاده اعلام کرد که این کار توسط ما انجام شده و توپ را در میدان دیگران نینداختند و گفتند گردن ما برای اجرای قانون از مو باریکتر است که این قابل ستایش است.

  حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: مگر انسان ها اشتباه نمی کنند، هواپیمایی که حامل گوشت از برزیل بود خلبان اشتباهی هواپیما را نشاند و به ته باند نشست و آتش گرفت؛ لذا خطای انسانی امری رایج است؛ لزوم روشن شدن موضوع که آیا قصوری و تعمدی در کار است یانه؟ و اینکه باید برخورد جدی قضایی هم بشود که قوه قضاییه پیگیر این موضوع است، باید همه ما به این مسئله توجه کنیم و اجازه ندهیم افراد مریض و مغرض و افراد نانجیب بخواهند از این حادثه سوءاستفاده کنند و به اصل نظام و به حاکمیت نظام و نیروهای مسلح ضربه وارد کنند.

 وی افزود: ببینید سپاه مقدس جمهوری اسلامی قبل از دوران دفاع مقدس برای دفاع از مردم در کردستان سرشان را بریدند اینها به دست اجانب ذبح شدند؛ در دوران دفاع مقدس آن همه شهید داشتیم  سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه بود و یا در حوادث سیل و زلزله حضور داشتند؛ سپاه همچنین به کمک دولت ها بعد از انقلاب آمد و برای سازندگی میهن اسلامی بسیار تلاش کرد و ایجاد پل ها، سدها و  زیرساخت هاو ... نمونه هایی از سعی و تلاش سپاه است.

 امام جمعه رفسنجان ادامه داد: سپاه سینه سپر کرده  و در مقابل حوادث نظامی، اجتماعی و اقتصادی در صحنه حضور دارد سپاه و نیروهای مسلح سپر دفاعی کشور است امام علی در عهد نامه ای می نویسد " نیروهای مسلح پناه و دژمحکم مردم هستند، مردم بدون نیروهای مسلح نمی توانند روی  پا بایستند و امنیت مردم به واسطه این ها است " حالا آیا شایسته است اگر یک نفر از سپاه یک خطایی انجام داد و سفیر انگلیس هم بر خلاف مقررات دیپلماتیک  اینگونه این جریان را مدیریت و فرماندهی کند و عکس و گزارش برای تشویش اذهان عمومی به خارج از کشور بفرستد؟

 وی بیان کرد: سردار سلیمانی  چخودش یک پاسدار است او در مقابل اشرار و فتنه داعش ایستاد و چشم فتنه را در منطقه خاورمیانه کور کرد؛ حال یکی از سپاهیان اشتباهی انجام داد و عذرخواهی سپاه هم در این جا قابل ستایش است؛ نباید اجازه دهیم کمترین خدشه و آسیبی به حیثیت سپاه و  نیروهای مسلح وارد شود یا کمترین رنجی به دل داغدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوادث و جریانات وارد شود.

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی از مصلی تا میدان صیاد شیرازی انجام خواهیم داد به اعلام وفاداری از سپاه و نیروهای مسلح و هم اعلام انزجار از  استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایت کار و هم نسبت به انگلیس که سفیرش اعتراضات محلی را مدیریت کرده؛ امیدوام که مسئولان  سیاسی در وزارتخانه این عنصر کثیف  و نامطلوب را که دستگیر شد و الان هم فرار کرده است؛ دیگر اجازه ورود به کشور به این افراد را ندهند.  زیرا  این افراد به عنوان  سفیر می آیند و در وجهه جاسوسی قرار می گیرند که باید اخراج شوند./شبستان

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا