استاندار هرمزگان با بیان اینکه یکی از جمعیت های قابل توجه در هرمزگان نیز یزدی تباران هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها در هرمزگان زندگی می‌کنند، افزود: نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است و باید تعاملات و همگرایی ها میان دو استان را با برگزاری چنین نشست هایی افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، " فریدون همتی" در همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان های هرمزگان و یزد، برگزاری این گونه برنامه ها و هم اندیشی ها را بسیار مفید و کارساز دانست و عنوان کرد: دو استان هرمزگان و یزد، از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم مردم هرمزگان مهمان نوازی آنها می باشد به گونه ای که شاهد هستیم، مردم از سراسر ایران اسلامی در این استان مشغول کار و زندگی هستند.
استاندار هرمزگان افزود: یکی از جمعیت های قابل توجه در هرمزگان نیز یزدی تباران هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها در هرمزگان زندگی می‌کنند.
همتی تصریح کرد: نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است و باید تعاملات و همگرایی ها میان دو استان را با برگزاری چنین نشست هایی افزایش دهیم.
وی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب برای افزایش تعامل و مراودات و همکاری‌ها میان دو استان هرمزگان و یزد وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آنها را به کار گرفت.
استاندار هرمزگان یکی از توانمندی های مهم استان یزد را در حوزه آموزش، سلامت و بهداشت و درمان دانست و اظهار داشت: در این دو حوزه به ویژه در زمینه ساخت بیمارستان، هرمزگان می تواند از توانمندی استان یزد بهره ببرد.
همتی اضافه کرد: همکاری و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف همچون سواحل، جزایر، گردشگری و تجارت دیگر زمینه فعالیت و همکاری میان دو استان می باشد.
وی یادآور شد: علاقه‌مندی متقابل بسیاری میان مردم استان های هرمزگان و یزد وجود دارد که زمینه ساز هم افزایی بیشتر است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای استان های هرمزگان و یزد می تواند در توسعه کشور بسیار نقش آفرین باشد.
همتی برگزاری شب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان های هرمزگان و یزد با حضور مسئولان و جمعی از نخبگان دو استان را یک کار ابتکاری خوب و تاثیرگذار در توسعه همکاری ها میان دو استان برشمرد و بیان داشت: از این طریق می‌توانیم کارها و برنامه های جدید تعریف کنیم که از رهگذر آن، دو استان هرمزگان و یزد و دیگر نقاط کشور از آنها کشور بهره مند شوند.
شایان ذکر است؛ در همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان های هرمزگان و یزد که در بندرعباس برگزار شد، تفاهم نامه همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، سلامت و گردشگری میان استان های هرمزگان و یزد، توسط استاندار هرمزگان و استاندار یزد به امضا رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا