استاندار یزد با بیان اینکه استان‌های یزد و هرمزگان می‌توانند مکمل هم باشند و ما وسعت این همکاری را به اندازه یک ایران می‌دانیم تصریح کرد: در فضا و شرایطی که هر استانی به دنبال راهبردهای خود برای پیشرفت است هم افزایی ظرفیت‌های استان‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در کشور رقم بزند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هرمزگان و یزد که در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه صحبت کردن از تعاملات یزد و هرمزگان کار مشکلی نیست زیرا همه ارتباطات خوبیکه بین این دو استان وجود داشته را حس کرده‌اند حالا 80 سال از روزگاری که یزدی ها به هرمزگان آمدند گذشته است.
وی افزود: در فضا و شرایطی که هر استانی به دنبال راهبردهای خود برای پیشرفت است هم افزایی ظرفیت‌های استان‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در کشور رقم بزند.
طالبی بیان کرد: استان‌های یزد و هرمزگان می‌توانند مکمل هم باشند و ما وسعت این همکاری را به اندازه یک ایران می‌دانیم.
وی ادامه داد: با پشتوانه اعتمادی که بین دو استان به وجود آمده این آمادگی که در استان هرمزگان است برای تقویت  ارتباطات اقتصادی بین دو استان مغتنم است و یزدی ها باید از فرصت حضور آقای همتی در هرمزگان نهایت استفاده را کنند.
استاندار یزد آب را اصلی ترین نیاز و مطالبه از هرمزگان عنوان کرد و یادآور شد: بعد از سال ها در خط اول انتقال آّب خلیج فارس اتفاقات مناسبی در حال رخ دادن است و سال آینده این پرژه به بهره برداری خواهد رسید که به واسطه آن ۲۰ میلیون متر مکعب آّب به استان یزد منتقل خواهد شد.
طالبی ادامه داد: پروژه دوم در بحث انتقال آب دریای عمان به یزد است که برای پیش برد این ابر پروژه نیاز به صرف هزینه های کلان و تعامل است که می تواند استان یزد را از حیث مسائل آبی در چشم اندازی ۳۰ ساله متحول سازد.
 استاندار یزد گفت: با اجرای این پروژه ما بحث واحد تولید کربنات سدیم را در هرمزگان انجام خواهیم داد و مواد اولیه برخی از صنایع استان یزد را تامین خواهیم کرد.
طالبی خاطرنشان کرد: پروژه دهکده سلامت در بندرعباس از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و ضمن برخوردار کردن مردم هرمزگان از خدمات پزشکی می‌تواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان یزدی را فراهم کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا