مدیرکل اداره محیط زیست استان یزد در دیدار اعضای هیئت مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر اظهار داشت: با جدیت کامل در برابر ورود قراضه ها به استان یزد جلوگیری می کنیم و به هیچ وجه سلامتی مردم را مورد معامله قرار نمی دهیم.

نیره پورملایی مدیرکل حفاظت از محیط استان یزد در دیدار اعضای موسسه حامیان حیات پاک شهرستان اشکذر؛ با قدردانی از فعالیت های این موسسه به دور از حاشیه های سیاسی و بلواهای بی فایده، اظهار کرد: مشاهده شده بعضا موسسه هایی به نام فعالیت در راستای حفظ محیط زیست تاسیس شده اند؛ اما هیچگاه در این راستا دغدغه مند نبوده و بعضا هدف آنها از تاسیس چنین انجمن هایی؛ انعقاد قراردادهای مختلف کاری بوده است.

وی افزود:این در حالی است که هیچگاه چنین رفتاری از اعضای موسسه حیات پاک شهرستان اشکذر شاهد نبودیم و تنها خواسته اعضای این موسسه؛ خواسته های به‌حق، قانونی و منطقی در ارتباط با حفظ محیط زیست بوده است و این امر قابل تقدیر است.

پورملائی پایش مستمر صنایع فعال در شهرستان اشکذر را دارای اهمیت خواند و گفت: با توجه به وضعیت بغرنج این شهرستان پایش صنایع فعال به صورت مستمر انجام می شود.

این مقام مسئول در حوزه محیط زیست به موقعیت جغرافیایی و جانمایی بسیار بد در استقرار صنایع در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از فرماندار این شهرستان انتظار می رود تا سخت گیری های مضاعفی در این رابطه داشته باشد و از صنایعی که آلایندگی را در سطح شهرستان اشکذر ایجاد می کنند؛ بخواهد تا با پرداخت عوارض ویژه آلایندگی در امور بهداشتی، درمانی و سلامت این شهرستان مشارکت کنند.

با جدیت کامل در برابر ورود قراضه ها به استان یزد جلوگیری می کنیم

وی به مصرف قراضه در صنایع فولادی و تاثیر آن بر افزایش آلاینده ها اشاره کرد و گفت: ما در اداره محیط زیست و با جدیت کامل در برابر ورود قراضه ها به استان یزد جلوگیری می کنیم و به هیچ وجه سلامتی مردم را مورد معامله قرار نمی دهیم.
مدیرکل محیط زیست استان یزد تردد ماشین های سنگین را از دیگر موارد موثر در افزایش آلایندگی در شهرستان اشکذر نام برد و گفت: چنانچه صنایع فعال در سطح شهرستان اشکذر اقدام به دستگاه پایش آلایندگی کنند؛ می توان هوای این شهرستان را به طور دائم پایش کرد.
در ادامه این دیدار محمد حسن طالبیان مدیرعامل موسسه حامیان حیات پاک اشکذر ضمن تقدیر و تشکر از پورملایی به دلیل پیگیری و تاسیس نمایندگی این اداره در شهرستان اشکذر گفت: تاسیس و شروع بکار این اداره در شهرستان اشکذر اقدام خوب، پسندیده و بزرگی بود که از سوی این اداره انجام شد.

ارتقاء سطح نمایندگی محیط زیست اشکذر به اداره در گام دوم

وی با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر دومین شهرستان صنعتی استان یزد است؛ گفت: انتظار ما این است که ارتقاء سطح نمایندگی دایر شده به اداره به عنوان دومین گام در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

مدیرعامل موسسه حامیان حیات پاک اشکذر در ادامه به درخواست های مردمی مبنی بر افزایش کادر نمایندگی محیط زیست اشاره کرد و گفت: امید است شهروندان شهرستان اشکذر و در آینده ای نزدیک با افزایش کادر نیروهای این اداره؛ شاهد تاثیرات مثبت شروع به کار نمایندگی اداره محیط زیست در این شهرستان باشند.

در پایان این دیدار با اهدا لوحی از تلاش های تقدیر و تشکر از مدیر کل محیط زیست استان یزد انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا