معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان یزد واجد شرایط هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در گفت‌وگوی اختصاصی واجدین شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر ‌را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
ترحمی ادامه داد: آمار واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک شهرستان ها‌ی استان در شهرستان ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، با‌فق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، شهرستان تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر می باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آمار رای اولی های استان یزد ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر می باشد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.
گفتنی است انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا