با حضور استاندار یزد 41 طرح تعاونی با سرمایه گذاری 1560 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 674 نفر به صورت ویدیو کنفرانسی توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در مراسم بهره بردای ویدیو کنفرانسی از طرح های حوزه تعاون یزد که توسط معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولین و مدیران بخش خصوصی در حاشیه افتتاح شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه برگزار شد، در خصوص 41 طرح تعاونی که در استان به افتتاح رسیده است گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از 1500 میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای 674 نفر به بهره برداری می رسد.
استاندار با بیان اینکه  از این تعداد تعاونی ها 63 درصد (26 تعاونی) شهری و 37 درصد (15 تعاونی) روستایی است، افزود: تعاونی های مذکور در زمینه اولویت های استان و کشور  بوده و در حوزه های اقتصاد دانش بنیان، گردشگری، بهره وری از منابع آبی و دیگر موارد اینچنینی ایجاد شده اند.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به افتتاح شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد عنوان کرد: کارخانه ای که این طرح در آن اجرا می شود به مدت 13 سال تعطیل بوده  و راه اندازی مجدد آن نشان از حرکت رو به جلو و امیدوار کننده تعاونی های استان دارد.
وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه گذاری ارزی 5 میلیون یورو و ریالی 40 میلیارد تومان اجرا شده که با ایجاد اشتغال مستقیم برای 150 نفر و اشتغال غیر مستقیم400 نفر، سالانه 15 هزار تن ظرفیت تولید داشته و محصولات تولید شده در این مجموعه قابلیت صادرات را دارند.
معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این افتتاح با اشاره به سخت کوشی، تدین و انقلابی بودن مردم یزد عنوان کرد: یزدی ها اقدامات خوبی در حوزه تعاون انجام داده اند.
اسحاق جهانگیری با اشاره به طرح های تعاونی افتتاح شده در استان یزد ابراز امیدواری کرد با افتتاح این طرح ها بتوانیم شاهد توسعه کشور بوده و این طرح ها نقش تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا