استاندار یزد با اشاره به نقش پر رنگ احزاب و تشکل ها برای جلب مشارکت حداکثری، عنوان کرد: فلسفه وجودی احزاب و سازمان های مردم نهاد مشارکت است و افرادی که در این جمع ها ورود پیدا کرده اند توانایی و مهارت بسیاری برای جلب مشارکت مردم در انتخابات و رویدادهای مختلف اجتماعی دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با فعالان اجتماعی و سیاسی که با حضور جمعی از مسئولین استان و نمایندگان احزاب و سازمان های مردم نهاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسات اینچنینی هم اندیشی در خصوص مسائل مختلف است، عنوان کرد: نشست کنونی برای تبادل نظر و هم اندیشی به منظور فراهم سازی زمینه ها برای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو است.
طالبی با اشاره به نقدهای صورت گرفته در این جلسه درباره مسائل جاری کشور و مسائل و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند، عنوان کرد: ما به دنبال کتمان این مشکلات نیستیم ولی معرفی دولت به عنوان عامل تمامی این مشکلات بی انصافی بوده و در این میان نقش عامل اصلی فراموش شده است.
استاندار با بیان اینکه در شرایط کنونی علیرغم تحریم ها و تجربه اقتصاد بدون نفت، شاهد انجام اقدامات خوبی از سوی دولت در زمینه های مختلف بوده ایم، ادامه داد: خوشبختانه وقفه ای در حوزه های سرمایه گذاری در استان مشاهده نمی کنیم و شاهد حرکت های رو به جلویی در زمینه های تولید و سرمایه گذاری هستیم.
طالبی با اشاره به اینکه استان در مسیر خوبی قرار دارد، افزود: در زمینه مسائل کلان استانی همگرایی ای را ایجاد کرده و در خصوص بعضی اختلاف دیدگاه ها در توسعه استان به تفاهم رسیده ایم و در مسیری مشخص حرکت می کنیم.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به اینکه حضور در انتخابات وظیفه ای ملی است، عنوان کرد: چشم امید بسیاری از دشمنان به کاهش مشارکت است و در صورت تحقق این موضوع فشارها را بر ایران افزایش خواهند داد و برخی دیگر از کشورها نیز به کمپین فشار بر ایران خواهند پیوست.
وی با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص رد صلاحیت ها عنوان کرد: برای رفع این مشکل باید خلاهای قانون انتخابات اصلاح شود.
 طالبی با اشاره به مشارکت بالای استان در انتخابات مجلس گذشته، عنوان کرد: یزد رتبه پنجم مشارکت در انتخابات قبلی را به خود اختصاص داد و امیدواریم این رتبه دوباره تکرار شود.
استاندار در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به نقش پر رنگ احزاب و تشکل ها برای جلب مشارکت حداکثری، عنوان کرد: فلسفه وجودی احزاب و سازمان های مردم نهاد مشارکت است و افرادی که در این جمع ها ورود پیدا کرده اند توانایی و مهارت بسیاری برای جلب مشارکت مردم در انتخابات و رویدادهای مختلف اجتماعی دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا