نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مس سرچشمه رفسنجان کالاها و اجناس مورد نیاز را با ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد ریال به سیل زدگان جنوب استان کرمان ( رودبار و زهکلوت ) کمک کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمود پورقاسمی بیان کرد:  مدیریت مجتمع سرچشمه از روزی که سیل به منطقه جنوب استان کرمان وارد شد و برای ساکنان و زیرساخت های این منطقه خسارت به بار آورد انجام هرگونه خدمات رسانی را به موکب شرکت ملی صنایع مس ایران ( مجتمع مس سرچشمه ) محول کرد.

 

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: مجتمع مس سرچشمه طبق مسئولیت های اجتماعی که دارد کمک های شایسته ای ارائه داده و این کمک ها ادامه دارد.

 وی افزود: این کمک ها شامل 500 تخته پتو، 2 هزار  پوشک بچه، 12 هزار کنسرو ماهی، 2 هزار لباس زنانه، 13 هزار آب معدنی، 5 هزار بسته ساقه طلایی، یکهزار غذای آماده، 5 تن آرد و ... است.

 

وی ادامه داد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان زهکلوت و رودبار پخت و توزیع 3 هزار وعده غذای گرم بود.

 

پورقاسمی تصریح کرد: با سرکشی های انجام شده توسط سردار معروفی فرمانده، سپاه ثارالله استان و سردار مطهری، جانشین وی از منطقه زهکلوت و راه های مسدود شده بر اثر سیلاب، توانستیم 34 کیلومتر از مسیر زهکلوت تا چاه ابراهیم و  پنج انگشت را با دستگاه های مکانیکی و لودرهای مجتمع مس سرچشمه بازگشایی کنیم که در این مسیر راه های 26 روستا بر اثر سیلاب مسدود شده بود.

  وی خاطرنشان کرد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب استان، فراهم آوردن امکانات جهت انتقال بیماران، خانم های باردار و ... با هلیکوپتر و آمبولانس به بیمارستان بود.

 نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه مردم زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان اغلب کپرنشین هستند؛ گفت: مردم سیل زده این منطقه علاوه بر اینکه زندگی آنها زیرآب رفته و نابود شده است مشکل ویروس کرونا که در جامعه وجود دارد هم بر این مشکلات اضافه شده و یکی از کمک های مس این است که بتوانیم کارواش های صنعتی در این منطقه راه اندازی و فرش و گلیم های سیل زدگان را شستشو دهیم تا هرچه زودتر ساماندهی شوند./شبستان

وی با بیان اینکه 150 نفر از خادمان موکب و کارگران مجتمع مس سرچشمه به طور جهادی در انجام این امور فعالیت دارند و پای کار ایستاده اند تا نوید زندگی در میان این مردم و سیل زدگان بدهند، تصریح کرد: با مدیریت مجتمع مس سرچشمه که از انجام فعالیت ها و مسئولیت های اجتماعی دریغ ندارد بررسی هایی که انجام دادیم قرار است چادرهای اسکان موقت با کمک مجتمع مس در مناطق سیل زده جنوب استان مستقر کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا