رئیس کمیته امداد رفسنجان کمک های نقدی و غیرنقدی به ایتام و دانش آموزان آسیب دیده از کرونا را تشریح کرد و گفت: بنیاد مستضعفان به حساب بانکی هر یک از ایتام مبلغی واریز کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسین فداکار با اشاره به اینکه ۳۵۰ دختر و پسر یتیم از نوزاد گرفته تا سن ۱۸ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، افزود: همچنین ۵۷۰ دانش آموز رفسنجانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان  گفت: امسال با توجه به وجود بحران کرونا و اینکه بسیاری از خانواده ها آسیب دیدند خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد نیز از ناحیه کرونا آسیب دیدند و شب شهادت حضرت علی (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای دستگیری از ایتام در سراسر کشور به حساب هر کدام از یتیمان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی  مبلغ 500 هزار تومان واریز کرد.

 فداکار تصریح کرد: 350 اسم از کمیته امداد امام خمینی رفسنجان به بنیاد مستضعفان کشور ارسال شد که در مجموع یک میلیارد و 750 میلیون ریال به حساب بانکی این یتیمان واریز شد.

 وی خاطرنشان کرد: تعدادی دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که در ایام کرونا به تعداد 5 دانش آموز هر کدام کمک هزینه 10 میلیون ریال جهت خرید گوشی تلفن همراه برای استفاده از برنامه های شبکه شاد و دریافت آموزش های فضای مجازی اعطا کردیم.

 وی در خصوص کمک‌ های غیر نقدی نیکوکاران به ایتام و محسنین گفت: مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد و محلات آماده دریافت کمک ‌های خیرین هستند زیرا دانش آموزان و ایتام نیازهای فراوانی در حوزه های مختلف آموزشی و غیره دارند که نیکوکاران می توانند با ارائه کمک های خود حامی آن ها باشند و دل آن ها را شاد کنند.

 رئیس کمیته امداد رفسنجان با بیان اینکه کرونا بر معیشت مددجویان هم تأثیر گذاشت؛  افزود: اواخر اسفند سال ۹۸ حدود 20 میلیارد ریال در قالب سبد کالا و بسته های بهداشتی بین مددجویان توزیع شد.

 وی افزود: اوایل اردیبهشت امسال هم ۷۰۰ سبد کالای ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی ( به نسبت تعداد افراد خانوار) تهیه، بسته بندی و توزیع شد.

کمیته امداد رفسنجان بیش از 4 هزار خانوار مددجوی تحت حمایت دارد./شبستان

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا