یزدفردا "مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف کرد گزارش عملکرد تولید نفت و گاز را به تفکیک هر میدان، در مقاطع سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه دهد.

به گزارش سرویس پارلمانی یزدفردا به نقل از خانه ملت، "، براساس مصوبه امروز مجلس در راستای اجرای بودجه عملیاتی، وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط موظف است موافقتنامه طرح های سرمایه ای از محل سهم خود را از درصدهای پیش گفته و سایر منابع با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبادله و گزارش عملکرد تولید نفت و گاز را به تفکیک هر میدان جهت واحدهای تولیدی در مقاطع سه ماهه به سازمان مذکور ارائه نماید.

همچنین براساس مصوبه دیگر مجلس، چگونگی تسویه حساب فی مابین خزانه داری کل کشور از طریق گواهی های اعتبار صادره یاد شده با وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه ذی ربط و شرکت های پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران و بدون گردش ریالی آن در دفاتر خزانه داری کل کشور به موجب دستور العملی خواهد بود که مشترکا توسط وزارت نفت، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ می شود.

عملکرد مالی این جزء به صورت مستقل پس از تایید سازمان حسابرسی و تصویب کارگروهی متشکل از وزیران امور اقتصادی و دارایی و نفت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا نمایندگان تام الاختیار آنان قطعی و قابل تسویه خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا