یزدفردا "رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه بررسی‌های کمیسیون تلفیق در مورد قیمت بنزین چیزی به سقف درآمدهای دولت افزوده نمی‌شود.

به گزارش سرویس پارلمانی یزدفردا  به نقل ازخانه ملت، "عباس رجایی" در قالب تذکری آیین‌نامه‌ای تصریح كرد: با نامشخص بودن قیمت بنزین هنوز سقف درآمدهای دولت مشخص نشده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: تا سقف درآمدهای دولت مشخص نگردد نمی‌توان وارد بخش هزینه‌ای شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر رجایی خاطرنشان كرد: کمیسیون تلفیق طی بررسی‌های خود قیمت نهایی بنزین را مشخص می‌کند.

وی تصریح كرد: در نتیجه بررسی‌های کمیسیون تلفیق چیزی به سقف درآمدهای دولت افزوده نمی‌شود زیرا تصمیم این كمیسیون در مورد قیمت بنزین مبلغی بر درآمدهای دولت نمی‌افزاید‌.

همین گزارش می افزاید "کمیسیون تلفیق در مورد قیمت حامل‌های انرژی تصمیم می‌گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه خود با اعضا کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف قیمت بنزین گفت: مقرر شد کمیسیون تلفیق به بررسی این امر بپردازد و نتیجه را به مجلس اعلام کند.

نمایندگان عصر روز گذشته در پایان نوبت دوم جلس علنی بند الحاقی 31 لایحه بودجه سال 88 کل کشور درباره لایحه هدفمند کردن یارانه ها راحذف کردند.

 هدایتخواه نماینده بویراحمد در جلسه صبح امروز طی اخطار قانون اساسی گفت: براساس اصل 175قانون اساسی طرحهای قانونی نمایندگان که به باعث کاهش یا افزایش هزینه های  عمومی می شود در صورتی قابل قبول است که منبع آن مشخص باشد.

به گفته وی با حذف بند 31 لایحه بودجه 88 منابعی که دولت برای واردات بنزین پیش بینی کرده بود حذف گردید.

هدایتخواه با اشاره به این که مجلس بررسی مفاد درآمدی لایحه بودجه را به پایان رسانده است افزود: به این ترتیب مجلس منبعی برای تامین واردات بنزین ایجاد نکرده اما هزینه آن به دولت تحمیل می شود که منبع درآمدی آن  مشخص نیست.

رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: پس از تصمیم روز گذشته مجلس مبنی بر حذف لایحه هدفمند کردن یارانه ها باید راهی پیدا کرد زیرا دولت در لایحه خود گفته بود که منبعی برای واردات بنزین دارد.

وی افزود: قرار شد کمیسیون تلفیق طی جلسه ای به بررسی این موضوع بپردازد و نتیجه را به مجلس اعلام نماید تا علاوه بر تکلیف بنزین تکلیف کسری 8 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه 88 نیز مشخص شود.

 

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا