امام‌جمعه شهرستان مهریز گفت: بی‌توجهی به نیازهای فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ناهنجاری‌های حاکم بر جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا محی‌الدینی امام‌جمعه مهریز اظهار داشت: مسئولان باید در کنار رسیدگی به امور معیشتی و رفع دغدغه‌های مردم، به مسائل فرهنگی توجه بیشتری کنند.

او افزود: در فضای کنونی به علت مشکلات اقتصادی، مقوله فرهنگ، معارف دینی و اخلاقی در میان مردم به‌ویژه جوانان کم‌رنگ شده و باید بدون شک منتظر آسیب‌ها فرهنگی در جامعه باشیم.

 

حجت‌الاسلام محی الدینی ادامه داد: آموزش‌وپرورش رکن اساسی در فرهنگ‌سازی است و باید در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی بیش از گذشته برای ارتقای معرفت دینی مردم به‌خصوص دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام دهد.

 

امام‌جمعه مهریز بیان کرد: اگر مسائل فرهنگی و تربیتی به نحو مناسبی در نسل جوان نهادینه شود آن‌ها را در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

 

حجت‌الاسلام محی‌الدینی بابیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های نوین ارتباطی، آینده‌سازان جامعه و خانواده‌ها را مورد هجمه شدید فرهنگی قرار می‌دهند، هوشیاری و بصیرت همگان را خواستار شد.

 

به گفته محی‌الدینی، استفاده درست از فضای مجازی به‌خصوص در شرایط کنونی برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باید محور و هدف اصلی کار معلمان و تمامی متصدیان نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

  • نویسنده : چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا