یزدفردا:نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از عدم توجه به ایجاد زیرساخت‌های جذب نخبگان در ایران، گفت: برخی مدیران اعتماد و اطمینان لازم به نخبگان را ندارند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم آموزشی ما سطحی‌نگری است اظهار داشت: انگلیسی‌ها از 100 سال قبل در سیستم آموزشی ایران، تنها خواندن و حفظ کردن برای نمره گرفتن را قرار دادند و به همین دلیل سبک آموزشی در ایران بر پایه بخوان حفظ کن و نمره بگیر پایه‌ریزی شد.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر هویت دینی دانش‌آموزان و فرزندان ما را در مدارس گرفتند تا با خدا ارتباط نداشته باشند و به دلیل عدم اتکا به منبع قوی، وابسته به غرب شوند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: سطحی نگری موجود در آموزش ایران هم با کمبود سه اصل تفکر، تعقل و تدین به صورت ویژه روبرو است و نبود همین سه اصل هم سبب شده که خود باوری در جامعه ما بسیار کم باشد.
ناصری یزدی تصریح کرد: الان در کارخانه‌ها با وجودی که اعتقاد بر وجود استعداد هست، اما متاسفانه هیچ تلاشی صورت نمی‌گیرد که بتوانیم خودمان در نیازهایمان به ویژه در مواد اولیه و ماشین آلات خودکفا شویم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه باید این سه اصل بسیار مهم در سیستم آموزشی ایران نهادینه شود گفت: ایران مملو از ظرفیت نخبگان است که باید آنها را سعی کنیم به خوبی حفظ کنیم و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت و شکوفا شدن آنها را فراهم کنیم.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه الان غرب تلاش زیادی برای جذب نخبگان ایران می‌کند گفت: در تشکیلات ما چرا نباید زمینه‌ای برای جذب نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنها داشته باشیم، قطعا برای نخبگان باید مشوق‌های خوبی داشته باشیم که رغبت کامل به فعالیت در کشور را داشته باشند.
امام جمعه یزد عدم وجود اطمینان به نیروهای داخلی را یکی از بحران‌های بسیار مهم در ارتباط با جذب نخبگان دانست و گفت: چه اشکالی دارد که نخبگان یک بار یا حتی چند بار در کاری اشتباهی کنند و پس از آن موفق به ابتکار و اختراغ شوند؟ ما باید اعتماد به نخبگان را افزایش دهیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا