مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاران با ثبت رویدادهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در بخشی از پیام علی نمازی آمده است: ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار، روز نکوداشت روایتگر و اسوه ایثار، شهید صارمی است؛ همانکه بی‌محابا، جان خود را در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کرد و نام نیک وی بر جریده روزگار درخشید، این روز را گرامی می‌دارم و به همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متعهد، امانتدار، اخلاق مدار، و تلاشگران حق‌گو و حق‌نگار که مجهز به سلاح قلم و اندیشه‌اند، تبریک می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و ملاک ارزیابی پیشرفت و توسعه کشورهای دنیا، کمیت و کیفیت رسانه‌ها و فضای رسانه‌ای آن کشور است و رسانه‌ها و ابزارهای نوین ارتباطی با سرعت خیره‌کننده و کم هزینه، مرزهای کشورها  را در نوردیده اند.

نمازی گفت: خبرنگاران از جایگاه رفیع و رسالت خطیری در مرجعیت، ایجاد شفافیت و تنویر افکار عمومی برخوردارند و می‌توانند با پرسش‌گری، مطالبه‌گری، نظارت و انتقاد سازنده، موجب تحرک، امیدآفرینی و انعکاس صدای مردم، اصلاح روندها و رونق امور، و زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه گردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد یادآور شد: جایگاه خبرنگار در جامعه ما امروز بالاتر از همیشه برجسته و ممتاز است و باید این زبان‌های رسای قلم را که دغدغه‌شان، آگاهی بخشی، گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات و رفع موانع و مشکلات جامعه است را در همه ابعاد حمایت کرد.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)  17 مرداد سال 1377 به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروه  طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت این روز  تقویم ایران به نام روز خبرنگار نامگذاری شد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا