یزد فردا : بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا و با توجه به قرمز بودن وضعیت شهر یزد، فعالیت واحد‌های صنفی گروه دو، سه و چهار در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه مورخ ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مرداد تعطیل و صرفاً واحد‌های گروه یک مجاز به فعالیت هستد.


با توجه به اینکه در حال حاضر استان و به خصوص شهرستان یزد در وضعیت قرمز قرار دارد، در دو جلسه‌ای که صبح و عصر دیروز در فرمانداری برگزار شد تصمیم گرفته شد، بخاطر حفظ جان مردم، کسبه  چند روز را تعطیل کنند تا بتوان یزد را از وضعیت قرمز خارج کرد.

با تایید مصوبه فرمانداری در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که قبل از ظهر امروز به ریاست استاندار برگزار شد در سه روز آتی صرفا مشاغل صنفی گروه یک که فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها و  مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی را شامل می‌شوند، مجاز به فعالیت هستند.

به گفته آقابزرگی مدیر روابط عمومی اتاق اصناف یزد سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی و سبزی‌فروش‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها و مرغ و ماهی‌فروشی‌ها، جایگاه سوخت، لبنیاتی‌ها، تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی، مراکز تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی، مراکز تهیه غذا‌های آماده بیرون بر در همه نوع فعالیت اعم از رستوران و فست فود و طباخی، پخش دارو و مواد غذایی، محل نگهداری سالمندان، معلولین و آسایشگاه‌ها، از دیگر مصادیق مشاغل گروه یک هستند.

آقابزرگی  با بیان این که تمام صنوف موظف به اجرای دستورالعمل ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا هستند، گفت: تأمین برق، گاز، بخار و تهویه هوا، آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه، مراکز، ادارات و مراکز امنیتی، امدادی، ضروری و استراتژی (تصمیم گیری)، مصالح فروشی و آهن فروشی از دیگر صنوف این گروه شغلی به شمار می‌آید.

حسنی رئیس اتاق اصناف یزد نیز گفت: حفظ جان مردم و در امان ماندن آن‌ها از بیماری، برای کسبه به مراتب مهم‌تر از کسب درآمد است و  بر همین اساس مصوبه ستاد استانی کرونا به جز اصناف گروه یک سایر اصناف در سه روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند.
منبع : جوان-یزدفردا










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا