یزدفردا:مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از پلمپ یک بنای مسکونی که به پزشکی تغییر کاربری داده بود خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا - سید محمود کشفی پور اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد حکم صادره از کمیسیون ماده صد قانون شهرداری، نسبت به پلمپ بنای مسکونی واقع در بلوار شهید بهشتی که تبدیل به چند واحد پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه شده بود، اقدام شد.

 

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه این واحد به علت ساخت و ساز غیر مجاز و برخلاف ضوابط شهرسازی نسبت به تغییر کاربری اقدام نموده است، طبق رأی کمیسیون ماده صد و به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، مالک ملزم به رعایت پروانه صادره می باشد.

در پاسخ به خبر «پلمپ کلینیک درمانی بلوار شهید بهشتی»، شهرداری یزد در راستای تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات مطرح شده، توضیحاتی را به شرح ذیل جهت استحضار شهروندان یزدی اعلام نمود:

طبق طرح تفصیلی، ساختمان پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی واقع در کوچه وامق در بلوار شهید بهشتی دارای کاربری مسکونی است و مطابق پروانه صادره از شهرداری مقرر بود به عنوان ملک مسکونی مورد استفاده قرار گیرد اما متاسفانه مالک بعد از ساخت، این ساختمان ۵ طبقه را به کلینیک درمانی، داروخانه و آزمایشگاه تبدیل نمود.

اصولاً برپایی چنین مراکزی در محلات مسکونی نه تنها مطلوب مردم نیست بلکه نارضایتی زیادی را به دنبال دارد که این اقدام غیرقانونی، نارضایتی مردم منطقه را به دنبال دارد و این اقدام غیر قانونی موجب شده تا شهروندان پیگیری های جدی به شهرداری و استانداری داشته باشند.

لذا با توجه به اینکه مرجع رسیدگی به تخلفات، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها می باشد، تخلفات در دو مرحله در این کمیسیون مورد بررسی قرار داده و نهایتاً مصوب گردید به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، کاربری این ساختمان، طبق پروانه صادره و در قالب مسکونی استفاده شود که اخطارهای لازم و فرصت ۱۵ روزه هم در این باره به مالک داده شد اما با بی توجه به اخطارهای مدیر منطقه، هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفت و در نتیجه این ساختمان پلمب شد.

کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها نهادی است خاص و شبه قضایی که به اختلافات مردم و شهرداری در خصوص اقدامات عمرانی و شروع ساختمان بدون مجوز و تخلفات مرتبط، رسیدگی و اقدام به اتخاذ تصمیم می نماید و رأی صادره این کمیسیون قطعی و لازم الاجراست.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا