یزدفردا :توضیح یزدفردا :در پی انتشار مطلب :آقای  مدیرکل به جای پاسخگویی، دیگران را به اشتباه نیندازید(10 نظر و پاسخی از نویسنده ) در یزدفردا دکتر عباسعلی دانافر مدیر کل محترم  آموزش و پرورش استان جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی به یزدفردا ارسال کرده اند که البته به همفته نامه وزین آیینه یزد هم که منتشر کننده اولیه بوده اند هم همزمان ارسال شده است که یزدفردا به دلیل آن لاین بودن پایگاه های خبری آن را منتشر و در صورت انتشار در هفته نامه آیینه یزد نیز یزدفردا قطعا مخاطبان را مطلع خواهیم کرد .

مدیر مسول محترم پایگاه خبری یزدفردا

سلام علیکم


احتراماً در پاسخ به مطلب منتشره شده در آن پایگاه خبری به نقل از مطلب منتشره در هفته نامه آیینه یزد شماره ۶۵۲ آن جریده با عنوان " آقای مدیر کل به جای پاسخگویی دیگران را اشتباه نیندازید" مقتضی است  با توجه به اینکه آن پایگاه به عنوان پایگاهی که همیشه منصف و قانونمدار بوده مطلب  زیر جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع مخاطبان فردایی  منتشر نمایید . .

جناب آقای سلطان زاده این که بر خلاف واقع بیان فرمودید که آموزش و پرورش استان پاسخگو نبوده است و با عدم رعایت انصاف و صداقت اینجانب را متهم به عدم پاسخگویی و رفتارهای غیر قانونی و خود بزرگ بینی نموده اید باید برای چند مین بار با احترام و ادب بیان نمایم که پاسخ هایی که تا به حال به نامه پراکنی ها و شکایت ها و نسبت های ناروای جنابعالی داده شده بسیار زیاد است که برای روشن شدن اذهان عمومی به مواردی از آن اشاره می نمایم .

۱- مطالب تکراری که برای چندمین بار در جریده خود از جمله در شماره ۶۱۹ درج کردید با موضوعاتی از قبیل برنج های نامرغوب و احداث ساختمان سرویس بهداشتی و نحوه واگذاری ۱۶۰۰۰ متر مربع زمین واگذاری به مجتمع حضرت مجتبی علیه السلام و تقریباً همه موضوعاتی که اخیراً در شماره ۶۵۲ نیز مطرح کردید همه موارد به صورت کامل در ۲۸ مهر ۹۸ پاسخ داده شد و در شماره ۶۲۰ جریده شما چاپ گردید و برخی از مطالب از طریق نامه نگاری به مراجع نظارتی استان و وزارتخانه پاسخ داده شد. جالب است که باز به خلاف واقع بیان می نمایید:

"به هیچ یک از مطالبی که درباره وضعیت نابسامان آموزش و پرورش در این هفته نامه درج گردیده پاسخ نداده است."
جناب آقای سلطان زاده جنابعالی از این نامه نگاری ها و انتشار مطالب چندین و چند باره و مکرر در جریده خود هیچ هدفی جز تضعیف و تحقیر و توهین برای خسته کردن تیم مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان ندارید.
وقت و زمانی که باید در این دوران بسیار حساس صرف برنامه ریزی و ساماندهی امور آموزش وپرورش استان شود صرف پاسخگویی به نامه ها و شکایت های شما به مراجع نظارتی در استان و وزارتخانه می شود .مستندات این پاسخگویی ها موجود است.مجددا همچون برخی از مدیران کل گذشته تکرار می کنم اقدامات ناروا ، نامه پراکنی ها و نوشته های غیر واقع جنابعالی "آموزش و پرورش استان را تضعیف و تضعیف تر"می کند .

۲-جناب آقای سلطانزاده شما در مورد نامه پراکنی صورت پذیرفته با نام و آدرس جعلی به استاندار محترم با بی تقوایی بیان می نمایید:
"آقای مدیر کل موضع خود را مشخص نمی نماید ...نامه ای که به عنوان استاندار یزد علیه اکثریت مدیران کل و روسای ادارات اسبق و سابق آموزش و پرورش یزد مطالب سخیف نوشته و از آقای عباسعلی دانافر تعریف و تمجید نموده اند."

این در حالی است که در پاسخ به شما که در هفته نامه شماره ۶۲۰ درج گردید ، اینجانب موضع خود را در مورد این نامه مجعول کاملاً صریح و شفاف مشخص نمودم و نمی دانم کتمان و انکار نابه حق جنابعالی نشان از چیست؟
وای اگر از پس امروز بود فردایی؛
لطفا مجددا به موضع روشن اینجانب که در شماره ۶۲۰نشریه شما هم درج گردید توجه بفرمایید:


"در مورد نامه پراکنی صورت پذیرفته با نام و آدرس جعلی به استاندار محترم اولاً آموزش و پرورش مسئول کشف چنین جرایمی نیست و نخواهد بود و قطعاً دستگاه‌های امنیتی استان با حساس شدن این موضوع به شناسایی عاملان آن خواهند پرداخت اما باید دید چه کسانی در این نامه مورد حمله واقعی نه ظاهری قرار گرفتند؟ و چه کسانی بلافاصله بعد از انتشار نامه شروع به بهره برداری از نامه وانداختن بار مسئولیت آن بر دوش آموزش و پرورش نموده اند؟

چه کسانی خود و همفکران خود را بسیج نموده و بین بزرگان استان جهت تخریب اینجانب تلاش نموده تا مسئولیت آن را متوجه آموزش و پرورش بنمایند؟


"ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین"


در این زمینه دستورات لازم از طرف استاندار محترم صادر شده است"

پس ملاحظه فرمودید بر خلاف ادعای جنابعالی موضع اینجانب در این مورد کاملاً روشن است و هرگز توهین ها و بی ادبی ها و تهمت های مطرح شده نسبت به بزرگان و پیشکسوتان استان که توسط فرد یا افراد مجهول در آن نامه مطرح شده بود مورد تایید هیچ کس نیست.

۳- نامه ای که حضرتعالی در تاریخ ۹۸/۶/۲۰ با شماره ۱۵۹ به معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال فرمودید

"باموضوع خرید برنج نامرغوب، بدون استعلام قیمت و عدم ثبت در سامانه، و نیز ساخت ساختمان بدون دریافت موافقتنامه در اداره کل،"

باعث ارسال نامه‌ای به صورت محرمانه در تاریخ ۶ /۷ /۹۸ از طریق مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری به اینجانب شد و

در تاریخ ۱۸ /۷/ ۹۸ به صورت محرمانه به دستگاه نظارتی مربوط پاسخ داده شد و دلایل و مستندات دال بر کذب و خلاف واقع بودن مطالب و ادعاهای شما ارائه گردید

که با بازدید میدانی مسئولین مربوط، موارد تایید و راستی‌آزمایی گردید و در همین رابطه پاسخ مفصلی برای شما

ارسال شد که در جریده خود نیز چاپ فرمودید و اینک برای تشویش اذهان، برای چندمین بار پاسخ آموزش و پرورش را تحریف نموده و تحقیرآمیز انعکاس دادید.

برای مثال این اداره کل در پاسخ به ساختمان احداثی جنب اتاق مدیر کل اعلام کرد که :

" این ساختمان یک سرویس بهداشتی کوچک است و ضرورت ساخت آن محرز و با مشورت و کارشناسی کامل اقدام شده و هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته"

و شما در شماره ۶۵۲ با بی صداقتی مرقوم فرمودید" بر خلاف واقع و طنزگونه جواب داد در حال ساخت یک توالت کوچک می باشد"
در همین مورد در شماره ۶۴۰ مرقوم فرمودید:

".....در جواب، تمسخر آمیز برخلاف واقع اظهار نمود مشغول احداث سرویس بهداشتی در کنار اتاق و دفتر مدیر کل می باشد و عمل غیر قانونی خود را منکر شد؟"

جناب آقای سلطان زاده ی بزرگوار کجای جواب اینجانب تمسخر آمیز یا طنز گونه است.


توصیه می کنم چون این مطالب را بارها و بارها ودر شماره ها و نامه های متعدد تکرار می کنید لطفا دقت بفرمائید و

تناقض های موجود در نوشته های خود یا تیم تحریریه خود را مرتفع نمایید!

۴-در مورد ادعای جناب آقای شهسواری مربوط به نحوه واگذاری حدود ۱۶۰۰۰ متر مربع زمین آموزش و پرورش به

مجتمع حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بارها موضع اداره ی کل اعلام شده است. باز می نویسید " از

پاسخگویی طفره می رود و تبختر و تندی و....نشان می دهد."


در مورد این زمین ها بطور مفصل در شماره ۶۱۹ و ۶۳۴ جریده آیینه یزد پاسخ ارائه شد.علاوه بر این نظر کارشناسی

حقوقی رئیس محترم حقوقی اداره کل آموزش و پرورش نیز به طور رسمی به جنابعالی تقدیم گردید.


همانطور که قبلا هم ذکر شد.


"جنابعالی جز تایید نظر خود به چیز دیگری قانع و راضی نیستید و دائم بر طبل پاسخگویی می کوبید."

۵- در مورد صدور مجوز راه اندازی مدرسه غیر دولتی حداقل پنج بار در جریده آیینه یزد به اشتباه و بدون اطلاع از همه جوانب موضوع، مطلب نوشتید و بارها به مراجع نظارتی شکایت تنظیم کردید و علی رغم اینکه به همه این شکایات و انتقادات پاسخ دادیم باز می نویسید" مدیر کل به اعتراضات و انتقادات آیینه یزد و مجتمع آموزشی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام پاسخ روشن و واضح نداده و مکرر کلی گویی و توجیه خودبزرگ بینی پرداخته و...."

جناب آقای سلطان زاده
مگر می شود در سیستم اداری به شکایاتی که از طرف مراجع نظارتی ابلاغ می شود پاسخ نداد؟
به همه شکایات جنابعالی که از طرف مراجع نظارتی استان و وزارتخانه به آموزش وپرورش استان ابلاغ گردیده با صرف وقت و انرژی زیاد پاسخ داده ایم.

قضاوتها و دخالت های بی جهت و غیر مسئولانه جنابعالی یا به دلیل عدم آگاهی کامل شما نسبت به همه جوانب در موضوعات مختلف است یا غرض ورزی شخصی .در این زمینه مستندات شورای نظارت استان و ناحیه ۲ موید این مطلب است.
جنابعالی به خود اجازه می دهید در بخش ها و موضوعات مختلف آموزش وپرورش استان بدون اطلاع کامل و قیم مابانه اظهار نظر و مداخله کنید.به نیروها و مدیران آموزش و پرورش نامه می نویسید و دستور می دهید. مستندات آن موجود است.جنابعالی بهتر است به جای فرافکنی و متهم نمودن دیگران به خود بزرگ بینی  در رویه خود تجدید نظر کنید.

بنده بار دیگر خود و جنابعالی را به صداقت و تقوای الهی دعوت می کنم و مجددا شما را به همان بیان شیوای حضرت علی علیه السلام رجوع می دهم.

"اللهم اجعل نفسی اول کریمه تنتزعها من کرائمی" (خطبه ۲۱۵ )
خدایا کاری کن تا از چیزهای ارزشمند زندگی ، جانم اولین چیزی باشد که از من می گیری، نکند قبل از اینکه جان مرا می گیری انصافم گرفته شده باشد، شرفم، عدالت، راستگویی و ادب و دیگر مکرمت های اخلاقی من گرفته شده باشد .
ادامه دارد....
و من یتوکل علی الله و هو حسبه

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد
عباسعلی دانافر
۱۳۹۸/۵/۲۱

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا