رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد با اشاره به شیوع دوباره کرونا گفت : اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دراین شهرستان برگزارمی شود.

حجت الاسام حسین حاتمی بهابادی در نشست هماهنگی‌ و برنامه‌ریزی هیئات مذهبی شهرستان بهاباد  که جهت اقامه عزای حضرت سیدالشهداء(ع) در ماه محرم در محل اداره تبلیغات اسلامی بهاباد برگزارشد با بیان اینکه عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور باید مطابق با ضوابط و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باشد تا با عنایت امام حسین(ع) مشکلی برای عزاداران بوجود نیاید اظهارداشت : معیار عزاداری محرم بر اساس ضوابط ستاد مقابله با کرونا باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلا می بهاباد با بیان این نکته بسیار مهم در این خصوص ضرورت برگزاری تمامی مراسم در فضای باز، تجمعات به صورت حداقلی و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  ضروری است افزود :  سقف زمانی برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت و استفاده از طبل و سنج و سایر علایم عزاداری ممنوع است.

حاتمی بهابادی در زمینه نذورات ایام عزاداری نیز با اشاره به لزوم هدایت سفره‌های نذری به سمت جیره های خشک و بسته های غذایی گرم در ظروف یک بار مصرف، گفت: علاوه بر نظارت بر پخت بهداشتی غذای نذری، بهترین راه توزیع تحویل بسته‌های غذایی گرم در درب منازل است و از سویی با کمک‌های مومنانه در قالب جیره‌های خشک نیز می‌شود نذورات را ادا کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیات های مساجد میتوانند از فضای مجازی نیز دررابطه با عزاداری ماه محرم استفاده کنند گفت : هیاتهای مساجد میتوانند با مراجعه به سایت تکیه نسبت به برگزاری مراسم عزاداری از طریق فضای مجازی اقدام کنند .

این مقام مسوول سیاه پوش کردن شهرها و روستاها را از دیگر اقدام های مورد نیاز ماه محرم ذکر کرد وافزود : ازمسئولان هیاتها خواست تا نصب بنرهایی با شعارهای زنده نگه داشتن محرم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد درپایان دستورالعمل ستاد مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت :بر اساس این دستورالعمل، مراسم عزاداری ماه محرم صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله حداقل دو متر از هر طرف و تجمعات حداقلی برگزار می شود، زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر باید دو ساعت باشد، جابه جایی هیئت ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیرشخصی) در محل مراسم و بدون جا به جایی مجاز است.

وی براستفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفرتاکید کرد وافزود : براستفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری است و فاصله گذاری حداقل دو متری در همه مراحل این مراسم باید رعایت شود، ضمن اینکه پیش بینی های لازم برای برگزاری مراسم جایگزین به صورت غیر حضوری در جاهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم حضوری نیست باید انجام شود.

حاتمی همچنین از تهیه ده هزارماسک برای عزاداران حسینی در بهاباد خبرداد و گفت : با کمک خیرین و هیات های مذهبی شهرستان بهاباد ده هزار ماسک تهیه شده که درماه محرم بین عزاداران و هیات های مذهبی شهرستان توزیع میشود

انتهای پیام /

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا