رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت : در 4 ماهه سال جاری توسط کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد 24 فرصت شغلی برای مددجویان این شهرستان ایجاد شده است .

حمید دهقان بهابادی با اشاره به رویکرد این نهاد برای توانمند سازی جامعه هدف تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال پایدارگفت: طی چهارماهه نخست امسال 24 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامداری، صنایع ‌دستی، صنفی و خدمات با ارائه تسهیلات بانکی و امدادی ایجاد شد.

وی افزود: برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال در چهارماهه نخست سال ۹۹ مبلغ هشت میلیارد و 400 میلیون  ریال  وام از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت این شهرستان در ارائه تسهیلات به نیازمندان، گفت: این صندوق طی چهارماهه نخست سال جاری 54 فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ دو میلیارد و 910 میلیون ریال  در زمینه کارگشایی به مددجویان ونیازمندان  تحت حمایت این نهاد اعطاء کرد.

همچنین این نهاد مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال وام ازطریق  معرفی به بنیاد علوی به 38 نفر از متقاضیاان پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد از پرداخت 4 میلیارد و 900 میلیون ریال وام ازطریق معرفی به بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه بهاباد خبرداد و گفت : درراستای کمک به نیازمندان واقشار آسیب پذیر تعداد 98 نفر ازطرف کمیته امداد بهاباد جهت دریافت تسهیلات به بانک مهر معرفی شدند که دراین راستا مبلغ 490 میلیون تومان به آنها از طریق بانک مهر اعطا شده است .

وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به افراد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که توسط بانک‌های عامل طبق مقررات پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد بهاباد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد زیر پوشش از اولویت های کاری این نهاد است ، خاطرنشان کرد: خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی درخصوص آموزش مجریان طرحهای خود کفائی این نهاد افزود : با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، خدمات آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان در سال های گذشته ارایه شده است و این همکاری و آموزش ها همچنان ادامه دارد.

هم اکنوان 1050 خانوار درقالب 2150 نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان بهاباد استفاده میکنند .

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا