کاریابی های به عنوان پل ارتباطی بین صاحبان سرمایه و نیروی کار نقش مهم و تاثیرگذاری بر ایجاد تعامل و تعادل در فضای کسب و کار استان ایفا می کنند.

یزدفردا : صبح امروز تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعضاء انجمن صنفی کاریابی های استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن اشاره به اهداف تاسیس کاریابی های غیر دولتی اذعان داشت: یکی از مطمئن ترین و مؤثرترین راهکارها برای رسیدن به شغل مورد نظر افراد جویای کار، استفاده از خدمات موسسات کاریابی است. بدون تردید، هدف غایی و نهایی این موسسات، کمک و راهنمایی به افراد برای انتخاب فرصت کاری مورد نیازشان است.

وی تقویت تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار را از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری و محور برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: کاریابی های به عنوان پل ارتباطی بین صاحبان سرمایه و نیروی کار نقش مهم و تاثیرگذاری بر ایجاد تعامل و تعادل در فضای کسب و کار استان ایفا می کنند.

تشکری با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع روابط کار ثبت شکایت کارگران و درخواست بیمه بیکاری آنها می تواند توسط کاریابی ها صورت بگیرد تاکید کرد: آمادگی داریم امور قابل واگذاری بیمه بیکاری به بخش خصوصی را به کاریابیها بسپاریم و امیدواریم بسترهای لازم جهت تحقق این امر هر چه سریعتر فراهم آید.

وی همچنین افزود: در استان یزد 29 موسسه مشاوره شغلی و کاریابی داخلی اعم از فیزیکی و الکترونیکی زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است. 11دفتر کاریابی در مرکز استان و 8 دفتر در سایر شهرستانها فعالیت دارند و 9 موسسه به صورت مجازی در این حوزه خدمات ارائه می دهند.

تشکری با بیان اینکه چتر حمایتی ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کاریابی ها باید از قبل قوی تر شود افزود: در مواردی که تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود باید دستورالعمل هایی  وجود داشته باشد که متقاضیان این تسهیلات نیروهای خود را از کاریابی ها تامین کنند و کاریابی ها نیز اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد بارگذاری نمایند تا در این زمینه به امار شفاف تری دسترسی داشته باشیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست آزادی رئیس انجمن صنفی موسسات مشاوره شغلی و کاریابی در استان یزد به پاره ای از مشکلات پیش روی کاریابی ها پرداخت.

وی یکی از مشکلات کاریابی های در سطح استان را تبانی کارفرمایان و کارگران و عدم پرداخت حق المشاوره موسسات کاریابی عنوان نمود و افزود:  از دیگر مشکلات این حوزه تعداد زیاد کاریابی در استان است. براساس دستورالعمل باید به ازای 30 هزار نفر جمعیت فعال یک کاریابی ایجاد گردد.

رئیس انجمن صنفی کاریابی های استان فعالیت غیرمجاز در این حوزه را از دیگر مشکلات آن برشمرد و گفت: موسساتی که به صورت مجازی در این زمینه فعالیت می کنند هیچ گونه دستورالعمل و ضوابط مشخصی ندارند و چارچوب کار آنها مشخص نیست.

 وی تصریح کرد: حمایت‌های بسیاری از جمله استفاده از تخفیفات بیمه‌ای، خرید تجهیزات و ... طی سال‌های قبل از کاریابی ها می شد که تمام این حمایت ها برداشته شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا