نوروز زاده گفت: شهرداری عوارض را مستقیم از معادن دریافت نمی‌کند و به مبلغ بدهی معادن دسترسی ندارد.

یزد فردا: سید علی نوروز زاده در خصوص شایعه بدهی میلیاردی سنگ آهن بافق به شهرداری این شهرستان گفت: طبق قوانینی که وجود دارد همه معادن اعم از عمومی و خصوصی بافق باید دو درصد از فروش خود را با نظر استانداری به عمران و آبادانی این شهرستان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: شهرداری از آنجا که به عنوان یکی از دستگاه‌هایی است که این عوارض باید به آن پرداخت شود و مستقیم آن را از معادن دریافت نمی‌کند به مبلغ بدهی معادن دسترسی ندارد و مرجع اصلی در این زمینه استانداری است که به فرمانداری تفویض اختیار شده است.

شهردار بافق گفت: اینکه مبلغ اعلام شده در فضای مجازی به عنوان بدهی سنگ آهن بافق به شهرداری از چه کانالی و چگونه محاسبه شده مشخص نیست و رقم بدهی معادن شهرداری اطلاع ندارد و نیاز به بررسی بیشتر است و فرمانداری با توجه به اینکه مرجع دریافت کننده و پرداخت آن به دستگاه‌های مختلف است اطلاعات کاملتری در این زمینه دارد.

نوروز زاده افزود: موضوع پرداخت دو درصد از فروش معادن برای عمران و آیادانی شهر از سال 86 وجود دارد که در کنار بدهی‌هایی که وجود دارد پرداخت‌هایی نیزدر این مدت انجام شده است که البته اختلاف نظرهایی نیز در زمینه نحوه محاسبه آن وجود دارد که در حال بررسی و نتیجه گیری است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه پرداخت بدهی معادن به شهرداری بافق وجود ندارد، با اشاره به حواشی ایجاد شده در این زمینه تصریح کرد: حداقل سنگ آهن بافق طی سال‌های اخیر همکاری خوبی را در این زمینه داشته است و نیاز به مباحث حاشیه‌ای نیست اگر چه اختلاف نظرهایی در زمینه نحوه محاسبه بدهی وجود دارد اما سنگ آهن اعلام آمادگی برای پرداخت و تسویه بدهی را داشته است و در فضای کاری این مباحث قابل حل است.

نوروز زاده گفت: مبالغی که تاکنون شهرداری بابت عوارض از معادن دریافت کرده در گزارش‌های عملکرد مالی که شهرداری مکلف است در آن درآمدها و هزینه‌ها را اعلام کند آمده و منتشر شده است و برای عموم قابل دسترس است و شهروندان می‌توانند مبالغ دریافت شده را در بحث درآمدها در هر ردیف مشاهده کنند.

گفتنی است در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام شده بود که سنگ آهن بافق به شهرداری بافق بابت عوارض بدهی 180 میلیارد تومانی دارد و مسئولان در این رابطه سکوت کرده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا