فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با اشاره به روحیه مقاومت مردم ایران در هشت دفاع مقدس آن را سرمایه پایان ناپذیری دانست که استمرار نظام ریشه در آن دارد، گفت: ایستادگی در جنگ تحمیلی نماد قدرت اسلام را در برابر کفرجهانی نشان داد.

یزد فردا: سرهنگ مهدی ابرقویی روز یکشنبه در حاشیه نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان ، تمسک به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را از جمله نیاز همیشگی جامعه ذکر کرد و افزود: ایثارگران با پیروی از قیام امام حسین (ع) با خون خود از ارزش های انقلاب دفاع کردند و عاشقانه دل به آرمان های امام خمینی (ره) سپردند.

وی خاطرنشان کرد: ایثار و تلاش رزمندگان در دفاع مقدس در اطاعت از ولایت فقیه بود و امروز ارزش‌های دفاع مقدس را باید بیشتر به نسل جوان انتقال داد.

وی تصریح کرد: همه مسوولان و نهادها نسبت به بزرگداشت هفته دفاع مقدس رسالت خطیری بر عهده دارند و ان شاء الله در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که یادگار آن ایام است، باید در انتقال ارزش ها به نسل‌ آینده اهتمام کافی داشته باشیم.

ابرقویی ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور الی ششم مهر ماه)  ۲۷۵ برنامه فرهنگی و بصیرتی در ابرکوه به یمن ادای احترام به  سرداران و ۲۷۵ تن از شهدای والا مقام شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری « ماقوی » هستیم برگزار می شود ، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های پیش بینی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی و تعدادی از برنامه ها هم به صورت مجازی اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ،برگزاری نشست های بصیرت افزایی به صورت حضوری و مجازی ، مسابقات کتابخوانی، تیراندازی و راه اندازی هیئت های اندیشه ورز و تشکیل جلسات مستمر، ضدعفونی محلات، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی، فعال کردن تیم پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی، رژه خودرویی و غبارروبی گلزار شهدا را از برنامه های شاخص برشمرد.

ابرقویی به برگزاری رژه موتوری از ناحیه مقاومت بسیج تا گلزار شهدا اشاره کرد  و پویش مردمی دیوار نویسی ، مسابقات مجازی ، به صدا درآوردن زنگ ایثار در مدارس و اهدای بسته های معیشتی ، توزیع نوشت افزار و همچنین توزیع جهیزیه را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

تقدیم ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده از افتخارهای مردم ابرکوه در دوران دفاع مقدس است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا