مدیر بهره‌برداری کارخانه نورد میلگرد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد شهرستان بافق گفت: به منظور کاهش ضایعات در پروژه‌ها، برای نخستین بار تولید شاخه گِرد آلیاژی صنعتی با طول‌های متغیر سه تا ۱۲ متر در این واحد تولیدی آغاز شده است.

یزد فردا: عباس عظمتی، تولید سالیانه این محصول را مطابق با نیاز بازار ذکر کرد و با اشاره به تلاش کارکنان مجتمع مبنی بر افزودن محصولات کیفی و ویژه به سبد فروش در سال جهش تولید، افزود: تولید گرد آلیاژی صنعتی به قطر ۱۶ تا ۴۰ میلیمتر مطابق با استانداردهای بین المللی DIN EN ۱۰۰۶۰ و DIN EN ۱۰۲۲۱ در این کارخانه انجام می شود.

وی افزود: دقت ابعادی بالا، مقطع کاملا گرد و یکنواخت، راستایی و نبود انحنای شاخه‌ها مطابق با استانداردهای اروپایی و تولید بدون عیوب سطحی مطابق با استاندارد DIN EN ۱۰۲۲۱ از مهمترین مزایای فنی گرد آلیاژی صنعتی است.

مدیر بهره‌برداری کارخانه نورد میلگرد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به تنوع در مشخصات متالوژیکی و مکانیکی میلگرد تولیدی برحسب نیاز و مطابق با استاندارد مورد نظر مشتری اشاره کرد و یادآور شد: برای رسیدن به این مشخصات علاوه بر بهره‌گیری از خط نورد با آخرین تکنولوژی روز اروپا، از شمش با کیفیت و دارای آنالیز شیمیایی استاندارد و بدون عیوب ریخته‌گری، استفاده می‌شود.

وی در خصوص محصول گرد آلیاژی صنعتی تصریح کرد: این محصول میلگردهایی از نوع آلیاژی و فولاد کیفی با کاربردهای صنعتی است که استانداردهای کیفی متفاوت و سختگیرانه‌تری نسبت به میلگرد ساختمانی دارد.

عظمتی با بیان اینکه تولید این محصول دارای ارزش افزوده بیشتری نسبت به میلگرد ساختمانی است خاطرنشان کرد: گرد آلیاژی صنعتی شامل فولادهای سری CK ( مثل CK۴۵ , CK۳۵ ) فولادهای کم آلیاژ مثل ۴۲CrMo۴ و اندازه های دیگر است.

به گفته وی ،کاربرد این محصول برای تولید انواع پیچ، پین، شافت، چرخ‌دنده و قطعات مشابه در صنایع پایین دستی فولاد کاربرد دارد.

مدیر بهره‌برداری کارخانه نورد میلگرد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق تصریح کرد: تولید گرد آلیاژی صنعتی از نظر دقت ابعادی، کیفیت سطح و مشخصات متالورژیک و مکانیکی مستلزم استانداردهای ویژه ای است که بسته به نوع سفارش تغییر می‌کند.

مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق یکی از طرح‌های هشتگانه فولاد کشور است که کارخانه تولید میلگرد این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن ، سال ۱۳۹۴ خورشیدی در کیلومتر ۱۵ شهر بافق به بهره‌برداری رسید و هم اینک  انواع میلگردهای ساده، آجدار A۳ و  A۴ در سایزهای هشت الی ۴۰  میلیمتری تولید می‌کندکه علاوه بر تامین بازار داخل به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

در این واحد تولیدی حدود ۳۰۰ نفر مشغول کار هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا