شهردار شهر جهانی یزد در همایش دوچرخه سواری، مهمترین دلیل عدم توسعه حمل و نقل پاک در کشور را جنبه های اقتصادی معرفی کرد و گفت: مادامی که انسان ها با خودروی شخصی در شهر تردد کنند و هزینه انرژی پایین باشد، رونق حمل و نقل پاک در شهرها با مشکل روبرو خواهد بود.

یزد فردا: جمال الدین عزیزی در همایش دوچرخه سواری که به مناسبت روز جهانی بدون خودرو با حضور سید محمد رستگاری فرماندار یزد، مدیران استانی و شهری و شهروندان دارالعباده در روز سه شنبه اول مهرماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو بهانه ای شده تا تمرینی باشد بر اینکه کمتر از خودروی شخصی در شهر استفاده کنیم.

شهردار یزد گفت: در سال های گذشته توسعه شهرها به شکلی صورت گرفته که خودروها، راحت تر و آسان تر از دوچرخه و حتی افراد پیاده تردد می کنند.

وی افزود: امروزه حمل و نقل یکی از چالش‌های اصلی شهرها به حساب می‌آید، به‌ گونه‌ای که با افزایش بی‌رویه ترافیک، بسیاری از مسئولان بر آن شده اند تا با تأمین زیر ساخت های لازم، حمل و نقل پاک را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

عزیزی با بیان اینکه رواج حمل و نقل، خود می‌تواند عاملی برای تخریب محیط زیست، گرم شدن زمین، آلودگی هوا و همچنین افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد، تصریح کرد: از این رو توجه به حمل و نقل پاک، می‌تواند عاملی برای کاهش چشمگیر آلودگی هوا و در نهایت حفاظت از محیط زیست و جان مردم باشد.

شهردار یزد با اشاره به گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی در سرتاسر جهان در دهه های اخیر، اظهار داشت: این نگرانی ها همزمان با هدف دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر، مخاطرات زیست محیطی ناشی از فعالیت های اقتصادی را به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا