معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با حمایت‌ها و توجه ویژه دولت تدبیر و امید، حوزه گردشگری به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شده است.

یزد فردا: "ولی تیموری" روز پنجشنبه در آیین افتتاح چهار طرح گردشگری استان یزد که همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در میبد برگزار شد افزود: مردم به صورت ملموس، آثار اقتصادی  و اجتماعی گردشگری را لمس می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مردم از گردشگری به عنوان ابزاری برای بازیابی روحیه نشاط و انگیزه اجتماعی استفاده می کنند و اکنون سفر  در سبد خانوارها قرار گرفته است. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، امور تصدی به بخش خصوصی  واگذار شد و با تبیین اسناد کلان راهبردی در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای، حوزه گردشگری از فضای کارهای موازی خارج شد و به یک سند برنامه محور تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با اوج تحریم‌های ظالمانه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی اکنون از ظرفیت های سازمان تخصصی و  بین المللی در تبیین در اسناد بالا دستی در حوزه گردشگری  بهره مند هستیم. 

تیموری ادامه داد: با یک استراتژیک بازاریابی و تنوع بخشی محصولات توانستیم گردشگری را از صرف گردشگری تاریخی و فرهنگی به گردشگری سلامت، کشاورزی، روستایی و زیارتی تبدیل کنیم و به این ترتیب به گردشگری، تنوع بخشیده شد. 

وی اضافه کرد: با تنوع زیر ساخت‌های گردشگری و تغییر کاربری هایی که ایجاد شده اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی در دورترین نقاط کشور ایجاد شد. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: امروز در شهرستان میبد و نه در یک کلان شهر، یک هتل مجلل در قلب تاریخی  این شهرستان که از نظر استاندارد و خدمات با هتلهای پنج ستاره  کشور برابری می کند به بهره برداری رسید. 

وی اضافه کرد: پیش از این فقط شهر یزد مقصد گردشگری بود  امروز  با تنوع و جاذبه های گردشگری همه شهرهای این استان به مقصد گردشگران تبدیل شده است.

چهار طرح  گردشگری شامل یک مجتمع گردشگری عمومی، یک مجتمع گردشگری خدمات رفاهی بین راهی و ۲ هتل در شهرستان‌های یزد، میبد اشکذر و اردکان افتتاح شد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا