حجت‌ الاسلام موسوی گفت: اگر نماز به نحو مطلوب اقامه شود بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی نه تنها در یک اداره و نهاد بلکه در جامعه نیز به وجود نخواهد آمد، یکی از موضوعات پر بحث در جامعه امروز آسیب‌های اجتماعی است که باعث صرف میلیارد‌ها تومان اعتبارات همچنان گریبان گیر این کشور است.

یزد فردا: حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی به همراه کارشناسان فرهنگی و نظارت و ارزیابی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد حضور یافت و گفت : امروز به لطف خداوند و به برکت خون شهدا حکومت اسلامی در کشور برقرار است و لازمه استمرار و دوام آن، توجه مسئولین و مدیران ادارات به نماز در رأس برنامه‌های خود است.

حجت‌ الاسلام موسوی اضافه کرد: اگر نماز به نحو مطلوب اقامه شود بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی نه تنها در یک اداره و نهاد بلکه در جامعه نیز به وجود نخواهد آمد، یکی از موضوعات پر بحث در جامعه امروز آسیب‌های اجتماعی است که باعث صرف میلیارد‌ها تومان اعتبارات همچنان گریبان گیر این کشور است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: طبق آیه شریفه «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَهُ الأُمورِ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست»( حج/آیه۴۱) قرآن نخستین وظیفه حاکمیت را اقامه نماز می‌داند.

وی گفت: توجه ویژه هزاران هزار آیات و روایات به نماز جایگاه والای این فریضه الهی را به خوبی برای همگان به نمایش می‌گذارد که این خود توجه ویژه به نماز و اختصاص بودجه‌های خوبی به این حوزه را می‌طلبد.

رئیس شورای شهر ضمن خیر مقدم از فعالیت های فراوان ستاد اقامه نماز استان یزد تشکر کرد و گفت: در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز وظیفه شرعی و قانونی داریم امیدواریم خداوند متعال توفیق اقامه نماز را به ما بدهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا