حجت‌الاسلام شاکر گفت: ایستادگی در مقابل دشمن بهترین درسی است که می‌توان از دفاع مقدس گرفت.

یزدفردا: حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گقت: دفاع مقدس یک مدرسه بود که می‌توان درس‌های آن را در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف اجرایی کرد و از تجربیات یادگاران دفاع مقدس استفاده کرد به خصوص که از دفاع مقدس آموختیم که باید در زمینه نظامی و دفاعی از استقلال برخوردار باشیم و خود کفا باشیم.

وی ادامه داد: اینکه یک کشور در عرصه جنگ نظامی بتواند تسلیحات نظامی مورد نیاز را خودش تولید کند اهمیت بسیار بالایی دارد و خوشبختانه کشور ما با روحیه خودباوری و الگو برداری از فرهنگ دفاع مقدس توانسته در عرصه نظامی و دفاعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد به گونه‌ای که چشم طمع دشمنان برای حمله نظامی به کشور ما برداشته شده است.

امام جمعه اردکان با اشاره به جنبه فرهنگی و معنوی دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در عرصه فرهنگی و معنویت یک دانشگاه به تمام معنا بود، از خود گذشتگی و ایثار در آن موج می‌زد و ذره‌ای در بین رزمندگان مسائل دنیوی و مادی مطرح نبود و از همه مهم‌تر ولایت مداری و گوش به فرمان ولایت بودن از ویژگی‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس بود.

شاکر افزود: امروز نیز در کشور به روحیه ایثار و از خود گذشتگی، عدم طمع به دنیا، پایبند بودن به مسائل اخلاقی و ... محتاج هستیم و این ویژگی‌ها گره گشای بسیاری از مشکلات است، مدیریت و رهبری امام(ره) و ولایت مداری و ولایت پذیری رزمندگان یکی از رموز پیروزی ما در دفاع مقدس بود که اکنون نیز ولایت مداری در بین مردم و مسئولان موجب غلبه بر مشکلات خواهد بود.

وی گفت: ولایت مداری و فرمایشات حکیمانه رهبری موجب شده است که تاکنون با وجود همه هجمه‌ها، فشارها و تحریم‌هایی که دشمن علیه ملت و نظام اسلامی ما اعمال می‌کند در میدان‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی و ... مقاومت کنیم و ملت ما با وجود همه فشارها و مشکلات با ولایت پذیری خود روی پای خود ایستاده است.

حجت الاسلام شاکر  با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن بهترین درسی است که می‌توان از دفاع مقدس گرفت، افزود: هر چقدر هم دشمن قوی باشد و پشتوانه داشته باشد ما چنانجه توکل به خدا، ایمان به وعده‌های خدا ، وحدت و همدلی و  تبعیت از ولایت فقیه را مورد توجه قرار دهیم نتیجه شیرینی نصیبمان خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز جبهه استکبار دست به دست هم داده است تا به تعبیر رهبری بی رحمانه ترین فشارها و تحریم‌ها علیه ملت ما وارد کنند اما اگر ملت ایران مقاومت کند و پشت سر رهبری استقامت ورزد به زودی در این میدان نیز پیروز خواهد شد و پایه‌های اقتصادی کشور استوار و مستقل می‌شود به گونه‌ای که با تحریم، نوسانات دلار و ... دچار تزلزل نمی‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا