وبینار مشترک شهرداران یزد و براگا وسفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون در خصوص خواهرخواندگی این دو شهر برگزار شد.

یزدفردا: وبینار مشترک جمال الدین عزیزی شهردار، ریکاردو ریو شهردار براگا، مرتضی دامن پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون و سید حسین آزادی عضو شورای اسلامی شهر، حمید رضا سالک مسئول نمایندگی وزارت امور خاجه در یزد و محمد جواد عاشق طوس مسئول امور بین الملل شهرداری در خصوص خواهرخواندگی این دو شهر برگزار شد.

شایان ذکر است شهر براگا، شهر تاریخی و فرهنگی در استان مینیو پرتغال با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، و پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۱۲ و نامزد شهر خلاق یونسکو است که پیشنهاد همکاری با یزد در زمینه های علمی، تحقیق و توسعه ای دارد.

همچنین ارتباط پارک علم و فناوری یزد با پژوهشگاه های مستقر در دانشگاه مینیو می تواند همکاری های گسترده ای با دانشگاه_یزد داشته باشد.

همین طور همکاری اقتصادی (با اشاره به اتاق های بازرگانی دو استان) و همکاری فرهنگی و تاریخ غنی و میراث فرهنگی دو طرف می تواند بعنوان زمینه همکاری باشد.

این شهر دارای بافت تاریخی وسیع و زمینه مذهبی با قدمت بیش از دو هزار سال و ظرفیت بالای گردشگری بوده و علاوه بر پویایی اقتصادی، از مزایایی همچون زیرساخت های مناسب، آموزش باکیفیت و درمان و بهداشت پیشرفته برخوردار است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا