امام جمعه مهریز گفت: ایجاد فضاهای مناسب اختصاصی برای توسعه و فعالیت‌ های ورزشی دختران و بانوان این شهرستان از جمله مطالبه اساسی و حق مسلم آنهاست و مسوولان منطقه باید این موضوع را برای تحقق عملی آن پیگیری کنند.

یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از بانوان شهرستان با اشاره به اینکه فعالیت‌ های ورزشی جزو حقوق تمامی شهروندان به خصوص بانوان و دختران است ، افزود: برای ایجاد مکان‌های مناسب و ایمن باید مسوولان با خیران منطقه در شهرها و روستاها همکاری کنند.

وی ادامه داد: داشتن جامعه‌ای سالم و پرنشاط در گرو گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و مشارکت آحاد مردم است و اگر زمینه لازم در چارچوب مقررات برای  بانوان ایجاد شود ، آنها می‌توانند بدون هیچ دغدغه ای  به ورزش مورد علاقه خود در فضاهای یاد شده بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به اینکه هیچ فردی با فعالیت‌ های ورزشی بانوان مخالف نیست، یادآور شد: برای تحقق این امر اساسی  باید فضای مناسب با حفظ حرمت و رعایت موازین شرعی ساخته شود.

محی‌الدینی، نبود مکان‌های مناسب و اختصاصی برای ورزش بانوان شهرستان را یک ضعف بزرگ  ذکر کرد که باید در این مورد  مسوولان با برنامه‌ریزی از محل جذب بودجه دولتی و جلب مشارکت بخش‌خصوصی و خیران اقدام کنند.

هم اکنون ۲ و ۵۰۰ ورزشکار مهریز زیرپوشش بیمه وررشی هستند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهد که در ۲۲ هیات فعالیت دارند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون که منجر به کاهش روابط اجتماعی و اعمال برخی محدودیت ها شده است و با تعطیلی مدارس و داشگاه ها  و باشگاه های ورزشی ویژ بانوان، آنها بیشتر وقت ها در منزل حضور دارند، به همین دلیل حضور تعدادی از بانوان و دختران دوچرخه سوار در معابر عمومی برخی شهرها و پارک های عمومی رو به افزایش است و این پدیده سبب واکنش هایی شده است. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا