نیکوکاران یزدی طی شش‌ماهه نخست امسال بیش از 19 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش سه و نیم برابری را نشان می‌دهد.

یزدفردا: نیکوکاران یزدی طی شش‌ماهه نخست امسال بیش از 19 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش سه و نیم برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه 612 عامل و مبلغ زکات برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی و همچنین دریافت زکات با این نهاد همکاری دارند، گفت: نیکوکاران یزدی طی شش‌ماهه نخست امسال بیش از 19 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش سه و نیم برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: 17 میلیارد و 227 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و یک میلیارد و 915 میلیون تومان زکات واجب و کفارات بوده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه 83 درصد زکات در امور محرومان و 17 درصد برای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه (مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه) هزینه شد، افزود: 13 میلیارد و 963 میلیون تومان از زکات دریافتی در امور محرومان هزینه شد، که 70 درصد برای معیشت فقرا، 13 درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، 11 درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان و یک درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت اختصاص یافت.

وی یادآور شد: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

مشعل چی تصریح کرد: مردم خیراندیش استان یزد در سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا