کارشناس مبارزه با دخانیات مرکز بهداشت استان یزد: برخی از شرکت‌ها با ترفند‌های مختلفی دنبال منافع خود درتوزیع دخانیات هستند.

یزدفردا: زمانی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در مصرف دخانیات عرضه قلیان است،گفت:مسئولان انتظار دارند، با معرفی شهر‌های بدون دخانیات تا چند سال آینده با کاهش ۳۰ درصدی مصرف مواد دخانی در استان مواجه شوند.

وی در نشستی با حضور مسئولان به تشریح ۶ راهبرد اصلی برای کنترل مصرف دخانیات پرداخت و افزود:شهر بافق و روستای مبارکه به عنوان نامزد‌های شهر بدون دخانیات انتخاب و به وزارت بهداشت معرفی شدند.

نقی زمانی با اشاره به اجرای طرح نفس برای مقابله مصرف با دخانیات در استان یزد افزود: در این طرح خانواده‌ها متعهد می‌شوند از استعمال هر نوع فرآورده دخانی نظیر سیگار، قلیان، توتون و تنباکو و خودداری کنند.

وی نقش دانش آموزان در این طرح را شبیه نقش همیار پلیس بیان کرد و اظهار داشت: با فرهنگ سازی در مدارس، دانش آموزان به عنوان همیاران این طرح انتخاب و قبل از ورود به برنامه آموزشی شاد از طریق لینک فرستاده شده به مجموعه‌ای از سوالات در این رابطه پاسخ می‌دهند.

کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان یزد تأکید کرد: ۶۵ شهر از کشور برای اجرای این طرح به وزارت بهداشت معرفی شده اند که وزارت خانه پس از بررسی‌های انجام شده در آذرماه، شهر مورد تایید را به سازمان بهداشت جهانی معرفی می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح به صنعت گردشگری کمک فراوانی می‌شود و با توجه به ملاکی که توریست‌ها در انتخاب شهر گردشی خود دارند یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا